Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het praktisch mogelijk om een auto op naam te laten zetten, overschrijven, ookal staat de nieuwe eigenaar onder bewind?blokkeert de overschr. dan?

ik wil samen met iemand een goedkope auto aanschaffen, carpool-idee, )).....echter de persoon op wiens naam de auto moet worden gezet staat onder bewind, en alhoewel ikzelf voor de kosten op zal draaien, vroeg ik me af of dit automatisch gezien problemen geeft bij postagentschap bij het overschrijven op naam...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
17.8K
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
waarom laat je de auto niet op je eigen naam zetten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij het postagentschap zal dat geen probleem opleveren, want die mensen weten niet wie er onder bewind staat.

Iets anders is, dat die persoon dan een auto op zijn/haar naam heeft.
En dat kan niet, als ie onder bewind staat vanwege schulden.
En dat zal de bewindvoerder niet goed vinden.
Dan heeft die persoon namelijk als bezit een auto.
En dat gaat voor problemen zorgen.

Als die persoon om andere redenen onder bewind staat, bijvoorbeeld niet in staat voor zichzelf te zorgen,
dan is het behoorlijk onfatsoenlijk om daar op die
manier gebruik van te maken.

Ik zou dus eerst maar eens informeren bij die bewindvoerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als bij de schulden waarover de bewindvoerder is aangesteld ook een belastingschuld zit dan is deze aangemeld bij het bureau kentekenregistratie van het RDW en is het op naam zetten van een kenteken niet mogelijk.

Het persoon dat mede de auto wil kopen zal toch eerst toestemming moeten hebben van de bewindvoerder, gaat de bewindvoerder niet akkoord of word6t de auto aangeschaft zonder medeweten van de bewindvoerder kan het persoon uit de schuldhulpverlening gezet en de auto verkocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bewindvoerder kijkt gedurende de looptijd van het bewind of er bij het RDW kentekens op naam staan van de schuldenaar. Deze auto's worden dan verkocht te baten van de schuldeisers.
Niet handig dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding