Wat is een Verboden dierenlijst?

Ik zat even op wikipedia en las iets over een spin en zag dat die op een verboden dierenlijst kijk maar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atrax_robustus

Vraag me af wat een Verboden dierenlijst dan is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden:)

Dutcher.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In Nederland en België bestaat geen verboden dierenlijst.

In België heeft men een zogenaamde positieflijst, een lijst met daarop de dieren die in België door particulieren gehouden mogen worden, daarnaast heeft het gewest Vlaanderen de zogenaamde Vlarem wetgeving waarin zeer strenge regels zijn opgenomen omtrent het minimaliseren van gevaar voor de omgeving.

In Nederland is een zogenaamde positieflijst in ontwikkeling, verders is er enkel de Flora- en faunawet die door het vastleggen van richtlijnen het houden van een aantal dieren aan banden legt, hierin zijn voornamelijk de primaten in opgenomen, deze kunnen en mogen niet door een particulier gehouden worden.

De spin die hier vermeld wordt mag tot op heden in Nederland gehouden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

mogelijk bedoel je de citeslijst?
deze lijst beteugelt het uit het wild halen en/of verhandelen van beschermde/bedreigde dieren.
Rieneke1