Hoe zit het met verzekering tijdens je vrijwilligerswerk?

Met het aannemen van vrijwilligers neem je ook de verantwoording op je m.b.t. de eventuele ongelukken tijdens de werkzaamheden. Is dit te verzekeren, zo ja waar en wat zijn daar de kosten dan ongeveer voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

De organisatie waar je vrijwilligers werk gaat doen behoort daar een verzekering voor te hebben.
ronron1212
12 jaar geleden
Kan alleen overmijn eigen geval spreken maar ik zit in de WIA en doe ook vrijwilligerswerk, hiervoor met je toestemming krijgen van het UWV en dan ben je verzekerd.