Zijn er instanties die actie ondernemen op mailtjes waarin zgn banken e.d. de pincode opvragen?

Waar ik dus deze mailtjes naar toe kan zenden. Ik krijg nml regelmatig mailtjes van banken(niet die van mij) die een storing oid melden en dat dit alleen verholpen kan worden door de inloggegevens in te voeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit zijn zgn phisingmails ze hopen dat mensen hierin trappen door hun gegevens in te vullen.
De banken willen wel graag deze mails hebben, zodat ze dan kunnen onderzoeken waar deze mail vandaan komt en de valse website kan dan uit de lucht worden gehaald.
je kunt de mail doorsturen
INGbank valse-email@ing.nl
Rabobank valse-email@ing.nl
AbnAmro valse-email@nl.abnamro.com

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry foutje, Rabobank moet zijn valse-email@rabobank.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij zijn die banken blij als je dat bij hun meldt, zodat zij daarop actie kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden miljoenen van die mailtjes verstuurd. Ik denk dat de banken gek worden als iedereen alles meldt. Als je het bewust bent en het, zonder te openen, in de prullenbak gooit is het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft echt geen zin dat te doen gewoon in ongewenste mail zetten.
12 jaar geleden
Mijn bank gaf als antwoord stuur ze alsjeblieft door want dan kunnen wij ze aanpakken.
En dat was de Amro.
Op hun site staat hoe te handelen .
Dit geld ook voor de Ing bank en de Rabo.
Even op hun site kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onder het kopje veilig bankieren op de amro site staat het volgende valse-email@nl.abnamro.com