kan een beslissing van de raad van het maatschappelijk welzijn worden gewijzigd door het vast bureau?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Gezien het niveau van deze boeiende GOEIE VRAAG (duimpje omhoog) denk ik niet dat ik je de begrippen B&W, OCMW, Raad voor het Maatschappelijk Welzijn en vast bureau behoef uit te leggen.

Het vast bureau zorgt voor het dagelijks bestuur en de uitvoer van de beslissingen van de Raad voor het Maatschappelijk Welzijn.

Aangezien binnen het vast bureau een financieel beheerder aangesteld is, dient deze op het naleven van de COMPTABILITEITSVOORSCHRIFTEN (rekenplichtigheid, verantwoordelijkheid voor de juistheid van geldelijke verrekeningen) toezicht te houden.

Ontdekt hij of zijn medewerk(st)ers onjuistheden in de beslissingen en/of verrekeningen, dan is hij verplicht om dit onmiddellijk aan de Raad voor het Maatschappelijk Welzijn te melden (voorzien van zijn onderbouwingen).

Door deze Raad en niet door het vast bureau kan een reeds definitieve beslissing worden gewijzigd of zelfs nietig worden verklaard.