Zijn deze luchtdrukpistolen niet illegaal? er staat verder niets over op die site.

http://www.shogun.nl/luchtdruk/pistolen/record-model-2.html#!prettyPhoto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als je onderaan op de website kijkt zie je deze tekst staan; Luchtgeweren en pistolen zijn vrij te koop voor personen van 18 jaar en ouder, na het tonen van een geldig identiteitsbewijs die u kunt e-mailen, faxen of opsturen nemen wij Uw bestelling in behandeling.

Toegevoegd na 9 minuten:
Overigens moet ik hierbij wel vermelden dat je dus niet op straat moet gaan lopen/schieten met een dergelijk wapen.
Er zijn legio schietverenigingen waar je ook met luchtpistolen of geweren kan schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtpistolen en geweren vallen onder cat 4 wapens.
Mag je hebben (18 jaar en ouder) en op eigen terrein gebruiken.
In het gebruik zitten natuurlijk wel regeltjes.
Ook mag je ze net zomaar over straat vervoeren.Natuurlijk zitten hier ook regeltjes aan vast.

Antwoord op je vraag: Zijn niet illegaal als je je aan de regels houdt.

(een honkbalknuppel naast de stoel van een chauffeur is ook illegaal)