ouwe id weggegooid id wat nu?

ik had vorige week mijn id aangevraagd omdat mijn id was verlopen. Nu wil ik mijn nieuwe id ophalen maar nu kom ik erachter dat mijn moeder mijn ouwe id heeft weggegooid. Zonder mijn ouwe id kan ik geen nieuwe id ophalen. İs het ook mogelijk om mijn paspoort te laten zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Antwoorden (3)

Natuurlijk kun je je paspoort laten zien.
Toen je je eerste ID ging halen had je toch ook geen oude en moest je iets anders laten zien waarmee je je ID hebt bewezen.
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op vertoon van je paspoort je nieuwe ID niet ophalen. In de computer staat namelijk dat je nog een oud ID heb. Dat moet je eerst ongeldig laten maken of inleveren, zodat het in het bureaucratische systeem 100% zeker is dat je kaart niet gebruikt wordt voor het een of het ander. In theorie zou natuurlijk de vervaldatum veranderd kunnen worden door beroepscriminelen.

Je zult je nieuwe ID dus niet krijgen, voordat de oude ongeldig is gemaakt, als vermist is opgegeven of ingeleverd.

In jouw geval zul je dus aangifte bij de politie moeten doen van vermissing. Met die aangifte (en je paspoort) kan je je nieuwe ID ophalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvorens je de ID-kaart verkrijgt zal je eerst een proces-verbaal bij politie op moeten laten maken voor vermissing van de ID, met een kopie van dat proces-verbaal en een ander identificatiemiddel kan je je nieuwe ID-kaart verkrijgen.