Kan je zelf iemand laten uitschrijven uit je eigen huis?

Mijn ex staat nog steeds bij mij ingeschreven (koophuis) en ze wil zich niet uitschrijven. Ze heeft wel een eigen huis (huur) inmiddels.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja je kunt naar de gemeente gaan, zij stellen vervolgens een onderzoek in, of zij echt niet meer in je huis woont en als dat bewezen is, schrijven ze haar uit, hier gaat wel enige tijd overheen, neem, als je het hebt, haar telefoonnummer mee naar de gemeente en haar nieuwe adres.

Aangeven dat ze een vaste verblijfplaats heeft welke verschilt met haar officiële NAW gegevens en dus uit laten schrijven uit je huis.

Bronnen:
gemeente

nee helaas, heb ik ook aan de hand gehad dit moet de persoon die vertrekt persoonlijk doen.

Neen, en ook de gemeente kan niemand zomaar uitschrijven. U kunt wel aangeven dat het persoon op dat adres niet meer verblijft, op dat moment kan de gemeente een onderzoek instellen naar waar het persoon verblijft, na een gedegen onderzoek kan de gemeente de staat verzoeken om het persoon te mogen uitschrijven met als gevolg dat het persoon geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100