Kan je zelf iemand laten uitschrijven uit je eigen huis?

Mijn ex staat nog steeds bij mij ingeschreven (koophuis) en ze wil zich niet uitschrijven. Ze heeft wel een eigen huis (huur) inmiddels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
42.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat ze nog wel op het koopcontract?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijgt ze nog post op jouw adres?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De gemeente zei net tegen mij dat mijn vriendin nog stond ingeschreven.
En mijn vriendin zei dat ze was uitgeschreven,
Maar ik wil weten als mijn vriendin op een ander adres zich heeft laten inschrijven ,
Komt dat dan meteen in de computer bij mijn gemeenten of gaat er een tijdje overheen

Antwoorden (4)

Ja je kunt naar de gemeente gaan, zij stellen vervolgens een onderzoek in, of zij echt niet meer in je huis woont en als dat bewezen is, schrijven ze haar uit, hier gaat wel enige tijd overheen, neem, als je het hebt, haar telefoonnummer mee naar de gemeente en haar nieuwe adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Aangeven dat ze een vaste verblijfplaats heeft welke verschilt met haar officiële NAW gegevens en dus uit laten schrijven uit je huis.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zo eenvoudig als je het hier stelt gaat het niet hoor.
nee helaas, heb ik ook aan de hand gehad
dit moet de persoon die vertrekt persoonlijk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan er natuurlijk wel iemand een min geven, maar heb het zelf aan de hand gehad.
m'n zoon ging voor twee jaar in het buitenland wonen en had zich bij de gemeente niet uit laten schrijven.
toe ik dit namens hem alsnog wilde gaan doen. ging dit mooi niet door, en kreeg te horen "dit moet hij zelf komen doen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-; Je kunt echt de gemeente vragen om een onderzoek in te laten stellen voor uitschrijving!
Misschien is je vraagstelling destijds verkeerd geweest, want in principe moet iemand zichzelf uit laten schrijven. Als bijvoorbeeld de vorige bewoner van je huis zich niet heeft uitgeschreven wordt deze wel meegeteld als gezinslid voor de gemeentelijke aanslagen en daar kun je bezwaar tegen maken door een onderzoek aan te vragen. Deze persoon wordt dan uitgeschreven als het onderzoek aanwijst dat deze niet meer op het aangegeven adres woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom denk je dat ik de vraag destijds verkeerd gesteld heb? heb situatie precies uitgelegd.
ronron1212
12 jaar geleden
Jij hebt het over je zoon die in het buitenland zat maar geen ander adres in nederland hd maar die ook niet geemigreerd was.
Neen, en ook de gemeente kan niemand zomaar uitschrijven.

U kunt wel aangeven dat het persoon op dat adres niet meer verblijft, op dat moment kan de gemeente een onderzoek instellen naar waar het persoon verblijft, na een gedegen onderzoek kan de gemeente de staat verzoeken om het persoon te mogen uitschrijven met als gevolg dat het persoon geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.