Wij wonen in een dooplopende straat nu komt de vuilniskar niet tot bij ons! kan dit zomaar ?

vuilnis en karton moeten we aan het einde van de straat zetten! heel vervelend !

Toegevoegd na 10 minuten:
We moeten speciaal de auto nemen omdat de straat niet echt kort is en we veel zakken hebben door de pampers!

Toegevoegd na 10 minuten:
We moeten speciaal de auto nemen omdat de straat niet echt kort is en we veel zakken hebben door de pampers!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

Ja, dit kan. De vuilniswagen wil zo snel mogelijk zijn ronde maken, en dat gaat niet als hij weer héél langzaam en hele lange straat achteruit moet rijden, omdat hij geen rondje kan maken.
Als de vuilniswagen jullie straat weer uit moet, mogen er ook geen auto's de straat in, omdat de vuilniswagen er dan niet meer uit kan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is misschien even vervelend, maar in een doodlopende straat kan de vuilniswagen niet keren of een rondje door de wijk doen en dus is er voor deze oplossing gekozen.

in veel wijken is het zo, dat de bakken naar één bepaald punt moeten. bij jullie is dat dus net zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan heel vervelend zijn. Voor mensen die slecht ter been zijn kunnen hier behoorlijk wat problemen van ondervinden. Maar de Gemeente kan wel bepaalde plekken aanwijzen waar het vuilnis opgehaald wordt.

Misschien wil een bereidwillige buurman wel behulpzaam zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoe breed de straat is waar jij woont is dit geen onredelijke eis. Het is namelijk erg moeilijk voor een vuilniswagen om te keren.
Het is voor jou echter een kleine moeite om 1x per week, of 1x per twee weken je vuilnisbak naar het begin van de straat te trekken.
Mijn vuilinisbak staat achter in de tuin, en ik moet het hele tuinpad aflopen (ben de achterste van het rijtje) en ook nog een straat oversteken om mijn vuilnisbak kwijt te kunnen.
Kleine moeite, maar groot plezier als hij weer geleegd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen/ Je woont in een doodlopende straat,waarin het sowieso moeilijk is om met zo'n gevaarte als een vuilniswagen te keren. Het is daarom geen onredelijke eis om de bakken/zakken op één verzamelpunt te plaatsen.
Als je over zou gaan op katoenen luiers (heel milieu bewust) , zou dan niet al een groot deel van het probleem opgelost zijn?
Scheelt misschien wel enige bomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat je hier in Zwolle als burger max. 190 meter mag lopen met je kliko.
Je zou het even op kunnen meten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon ook aan een doodlopende straat en hier komt hij ook niet. Kan ook niet trouwens.
Erg vervelend voor je, even bij de gemeente informeren of er mogelijkheden zijn