Welke kosten kunnen ontstaan door het loslaten van sprinkhanen in school?

Voor de examenstunt is het idee om een stuk of 100 a 150 sprinkhanen los te laten in school. Nu dreigt de school met juridische stappen en boetes ect. Tot hoever kan de school ons iets maken (juridisch) en welke boetes/kosten kunnen ze ons laten betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool idee
Amadea
12 jaar geleden
Oh ja? Wat heb je er dan aan? Alleen maar gelazer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Examenstunt.. pff.. doen ze dat nog tegenwoordig? In mijn tijd ('97) probeerde iemand een groot luchtkussen te huren om voor de deur van de school neer te zetten. Het werd verboden door de directeur, en de reeds gemaakte kosten kwamen voor rekening van de leerling, die toen ging bedelen bij andere leerlingen. Nee.. om nou te zeggen dat 't allemaal een geslaagd feest was.. neu. http://www.youtube.com/watch?v=Ve3A4R7moa8 <- is ook wel weer 'ns grappig als stunt.. en kost niks (hooguit een preek)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van de boetes.... die dieren zullen dood gaan... of dood gemaakt worden. Is dat een leuke stunt???
Verzin es iets wat ècht geestig en origineel is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga leraren "gijzelen" uit lessen vinden andere leerlingen ook leuk :p hebben ze bij ons ook gedaan
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Bij mij op school heeft een klas een keer zo'n gijzelstunt uitgehaald. Docenten werden in de handboeien geslagen. En dit ging soms net even te hard. Eindresultaat was dat 1 docent een gebroken pols er aan over heeft gehouden en dezelfde dag nog geopereerd moest worden. Geinig? Neuh. Een boel ellende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zielig voor die beestjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie de lol van die sprinkhanen nog niet zo in, is dat grappig omdat je verwacht dat de meiden dan gaan gillen of zo? Watjes.

Antwoorden (2)

Buiten het feit dat ik dit niet heel erg grappig vind, kunnen er inderdaad kosten ontstaan. Zo kunnen sprinkhanen papieren vernielen, en kan de school professionele reinigingsdiensten inhuren om de beestjes te verjagen en te doden. Hierbij kunnen ook martialen als computers en dergelijke verloren gaan (gif tast elektronica aan). Deze kosten zijn te verhalen op die gene die de sprinkhanen loslaten.

Over de boetes weet ik niks. Maar bovengenoemde heeft mijns inziens aangetoond dat het om financiële redenen niet verstandig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar valt geen exact bedrag op te plakken omdat het hier niet enkel om de juridische kosten voor de daad zelf gaat maar ook voor de mogelijke onkosten ivm de 'opruiming' van de sprinkhanen. Bovendien riskeer je ook een pak individuele kosten vanwege juridische stappen van ouders of leerkrachten die onverwachte nefaste gevolgen hebben ondervonden van dit spektakel.
Bij dit soort stunten komen vaak meer onvoorziene, onaangename gevolgen te pas dan jij je nu kan inbeelden.
Bovendien riskeer je ook nog één of meerdere dierenactivisten op jullie dak te krijgen.

Het kostenplaatje van deze stunt kan wel eens oplopen tot een bedrag met meer dan 3 nullen.

Dit soort grappen kon je enkele decennia geleden nog zo goed als ongestraft uithalen maar tegenwoordig zijn er zoveel ongekende regeltjes en wetten in verband met 'levend bewijsmateriaal' dat ik het er persoonlijk niet zou op wagen om wie dan ook met dit soort stunt uit te dagen.

Persoonlijk zou ik dus gewoon afzien van deze stunt en iets anders bedenken dat bovendien niet uitlekt vooraleer het stuntmoment daar is.

Wees creatief en overdonder jullie school met een stunt waarmee jullie tegelijk iets positiefs uitdragen naar de buitenwereld. Jullie zijn nog jong, jullie bedenken wel iets waarmee je een shockeffect kan bekomen waar nog jaren vol lof over nagepraat wordt.

Have Fun Any Way!