Je paspoort is verlopen en je rijbewijs geldt niet als niet geldig legitimatie bewijs.Hoelang geldt je verlopen paspoort dan nog?

Hiermee bedoel ik dat het als legitimatie bewijs.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog geldig is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
7.9K

Het beste antwoord

Na verloop ervan is je paspoort niet meer geldig! Geen week, maand of zelfs dag later. De huidige wetgeving is dusdanig aangepast, dat eenieder dient te beschikken over een direct GELDIG legitimatiebewijs (tuurlijk of dikwijls is men coulant als het gaat om een onlangs verlopen paspoort). Echter, niet altijd of overal. Toch zijn er nog vrij veel onduidelijkheden, bijv: bij aanhouding door agent op straat, neemt hij rijbewijs toch wel als bewijs. Vehuurbedrijven etc ook enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koekkoek... Wat??

Als je paspoort verlopen is, is die niet meer geldig; per definitie. En je mag je ook legitimeren met je rijbewijs, is rechtsgeldig.

Hoop dat dat een antwoord is op je vraag wand echt duidelijk is hij niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een legitimatiebewijs moet te allen tijde geldig zijn!! Dus geen enkel verlopen document geldt als legitimatiebewijs.

Als je trouwens googelt op legitimeren/legitimatie kom je talloze malen dezelfde teksten tegen. Zie er hieronder een paar.

Een paspoort is geldig over de hele wereld en heeft een algemene geldigheidsduur van vijf jaar. Reizen met een verlopen paspoort is niet toegestaan. Een verlopen paspoort kunt ook niet als legitimatiebewijs gebruiken.

Uw paspoort, Nederlands rijbewijs en/of uw Europese of Nederlandse identiteitskaart zijn geldige legitimatiebewijzen mits deze niet verlopen zijn.

Wat is een geldig legitimatiebewijs?
Een geldig legitimatiebewijs is een identiteitsbewijs dat uw nationaliteit vermeldt. Als u de Nederlandse nationaliteit heeft dan is dat een geldig paspoort of een geldige Europese identiteitskaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verlopen paspoort is niet geldig..!!
Zo snel mogelijk verlengen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je paspoort is geldig t/m de datum die op je paspoort staat. vanaf dat moment is het gelijk ongeldig geworden. rijbewijs kan bij veel instanties wel, en bij andere weer niet als legitimatie dienen. je moet dus altijd een geldig id kaart of paspoort hebben, ookal heb je een rijbewijs.