Kleding van een kind in het parkje gevonden, mannenschoenen ernaast, moet ik naar de politie gaan?

vanmorgen bij de hond uitlaten,

zag ik tegen een bankje aan een kinderfietsje staan, van een meisje (hij was knal roze) op dit bankje lag een regenjas, heren.. groot!
2 meter verderop stonden mannen schoenen, maat 44 dacht ik. (ongeveer, kon het niet goed lezen)
op een ander bankje, ongeveer 10 meter hiervandaan, lag een fietssleuteltje, roze.. met een gouden eiffeltorentje eraan.
Hoogstwaarschijnlijk van het fietsje.
Hiernaast lag een van spijkerstof gemaakt kledingstuk. ik zag een ritsje, dus misschien wel een broek. hierop zat een patroon van minnie mouse, dus waarschijnlijk van het meisj, mijn moeder en ik hebben in de bosjes gezocht naar meer aanwijzingen.

overigens hebben wij niks van al deze spullen aangeraakt, maar het is toch wel verdacht.

vooral de combinatie van mannen kleding.. van toch wel iemand die volwassen is.. en een meisje.. die de leeftijd van 12 nog niet bereikt heeft. misschien nog niet eens 10.

ik beschuldig niemand, maar er lopen een hoop gekken op deze wereld rond.

het parkje waar we dit alles gevonden hebben ligt praktisch naast de deur.

moet ik naar de politie?

Toegevoegd na 19 minuten:
Mijn vader is net even terug naar de speeltuin gelopen (mijn moeder wilde per se de politie niet bellen) alle spullen waren inmiddels weg..) hij vindt niet dat de politie op de hoogte gebracht moet worden.

heeft iemand een site waar ik nog ff een mailtje kan sturen? gewoon even een melding doen via internet?

want gewoon het negeren wil ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker de politie bellen, beter voor niets dan niet bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat net niet zoiets als 112 bellen zonder dat er mogelijk iets aan de hand is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze bij 112 in dit geval heel blij zouden zijn als je meteen belt ook al is het loos alarm! Dit kan het verschil maken van dag en nacht voor zo'n kind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet bellen stel je voor dat arme meisje is pas net begonnen met leven en dat er dan nu al ik mee gebeurt ze heeft nog zoveel leven voor zich als je niet belt kost dat meisje misschien haar leven of iets anders... :'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu de kleding weg is,heeft het denk ik weinig nut om de politie te bellen want er zijn geen aanwijzingen meer.
liveisgreat
12 jaar geleden
inderdaad het is te laat nu rees ik. Maar voel je maar niet schuldig...die paranoia is ook niet goed, we mogen niet altijd uitgaan van het slechtste. er zijn heel veel redenen waarom je dergelijke dingen kan vinden. Dus als je nog iets zoiets ziet : gewoon rustig blijven, eens rondkijken of er een andere reden kan zijn dan moord en brand. Als je niets bijzonders waarneemt, kan je voor de veiligheid heel even de politie bellen maar dan wel onmiddellijk. zij kunnen dan oordelen wat er verder moet gebeuren (of niet)
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heb je met je mobiel niet direct fotos gemaakt, had je heel veel bewijs materiaal..
of direct vanaf die plaats gebeld???
al zie ik maar een onderbroek in een park liggen bij een bankje ..maak ik fotos en bel terplekke...nu is alles weg!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom wil je moeder perse de politie NIET bellen!
leuke moeder zeg! het zal je kind maar wezen waar iets mee gebeurd is... er lopen idd dus rare mensen rond op deze wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een melding doen bij de politie. Dit kan een plaats delict zijn. Als dit gelinkt wordt met een zaak dan kunnen de locatie of verklaring van jouw wel degelijk nog belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon melding doen, daarnaast: jij hebt het gezien dus je bent getuige..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel doen hoor! Beter een melding die achteraf niets blijkt te zijn, dan een schuldgevoel voor jou en -nog veel erger- een misdrijf waarbij een klein kind betrokken is. Bij de politie zijn ze echt blij met je melding!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de politie gaan en al de bijzonderheden vermelden.
Ook vermelden dat uw moeder uitdrukkelijk de politie er NIET bij wilde halen, en dat NA het onderzoek van uw vader de spullen verdwenen waren.
De dader kan dichterbij zijn dan u denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsnog de politie bellen. Dit is heel raar. En waarom je moeder de politie niet wilde bellen is me een raadsel.
Dus bel alsjeblief alsnog. Beter voor niets dan dat er wel wat aan de hand is en je hebt niets gedaan. Wellicht is er nu niets gebeurd maar gebeurt er de volgende keer wel wat.
Cryofiel
12 jaar geleden
0900-TUIG is hiervoor heel geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jaap: je hoeft er niet eens per se over na te denken wát het kan zijn, dat het verdacht is, is al genoeg om melding te maken. Ik heb wel eens gemeld dat ik een onbeheerde boodschappentas had zien staan in de berm van een druk kruispunt. Geen idee wat dat zou kunnen zijn, en of iemand iets verloren is of dat er iets anders aan de hand was, maar als ik denk "wat vreemd, daar laat niemand zomaar een tas staan", dan bel ik gewoon even. Bij een onbeheerd kinderfietsje zou ik dat ook al doen, nog los van die kledingstukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jongens rustig, ik vind het ook een vaag verhaal, en marion ik vind het niet kunnen dat je zo reageert, over mijn moeder, dat gaat mij veel te ver! Doe zelf een melding als je het nodig vindt. Het is gebeurd in Eindhoven. mijn moeder is een bezorgd iemand, en wil het kwade gewoon niet zien.. ik ben zelf nog gaan kijken en idd de kleding en de fiets van het meisje waren weg, de jas van de man zat in de prullenbak en de schoenen stonden nu onder het bankje. Ik snap dat iedereen heel bezorgd is omdat jullie het op deze manier lezen en zelf dingen gaan inbeelden, maar in werkelijkheid is het misschien niet het ergste geweest, ik vind het ook een raar verhaal. binnenkort komen er nog politieagenten langs om te vragen of wij iets gezien hebben vorige week zaterdag(de buurvrouw is beroofd) dus dan zal ik het meteen nog even ter sprake brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sxiopo: Doel jij nou op mijn ouders?! de spullen van mijn vader waren niet weg, het waren niet eens zijn spullen!

Antwoorden (7)

Direct.
Ook al is het loos alarm ze zullen het op prijs stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ziet er wel verdacht uit; ik zou hier zeker melding van maken bij de politie en wel zo snel mogelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet de politie bellen. Het is aan hen om te bepalen of ze er iets mee doen. Het zou natuurlijk een zieke grap kunnen zijn, maar dan nog...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bellen, melding doen. 0900-8844. Als je ergens iets verdachts ziet, kan dat altijd. Dat doe ik ook als ik bijvoorbeeld ergens jongens bij het spoor zie lopen: je weet maar nooit. Het is dan aan de politie om uit te zoeken of er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lees net je aanvulling. Ik zou alsnog bellen hoor, heb je zelf een mobiel? Je moeder kan wel iets vinden, maar als jij vindt dat je dit moet melden, moet je dat gewoon doen. Bovendien vindt iedereen die hier reageert dat dit wel degelijk meldenswaardig is, dus je hebt gewoon groot gelijk. Ik zou even bellen met het 0900-nummer, en daar het verhaal doen, inclusief de reden dat je niet eerder hebt gebeld en het feit dat je vader nu niets meer zag. Een site is er naar mijn weten niet, maar het regionale nummer is echt ook voor dit soort meldingen waarbij je niet zeker weet of er echt iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, absoluut de politie bellen! Dit klinkt niet goed!
Beter dat je wel belt en er niets aan de hand is, dan dat je niet belt en er wel iets aan de hand is. Alarm slaan dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
09008844 geen alarm wel politie.
Direct bellen! Je vergeeft het jezelf nooit als er wel iets aan de hand is.
12 jaar geleden
Ik zie dat je twijfels hebt over het bellen van 112. Je kunt dan ook bellen met 0900 8844. Dat is het landelijke nummer voor meldingen aan de politie die iets minder haast hebben. Dan kunnen zij wel beoordelen of er toch spoed achter gezet moet worden. Ook weten ze daar wel of er sprake is van een vermissing of niet.

Toegevoegd na 46 seconden:
haha, 3 dezelfde reacties binnen 1 minuut: bellen dus! laat je nog weten of er wat uitkomt?