Wat is het minimale norm bedrag voor eten, drinken en kleding per maand.

Ik zit nu midden in een echtscheiding.
Ik heb het nu erg moeilijk.
Maar wat ik nu wil weten is. Heeft de overheid in de wet een minimale bedrag samengesteld waarvan een man alleen van moet kunnen rond komen. ?
Het gaat om het bedrag wat je nodig zou hebben voor eten en drinken en kleding. !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je de norm van de beslagvrije voet kunt aanhouden. Dit houdt in het bedrag dat iemand per maand (of week) nodig heeft om van te kunnen leven. Uiteraard de hypotheekaflossing buiten beschouwing gelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt niet gekeken naar de minimale norm, zoals jij bedoelt, maar naar de maximale norm die afhankelijk is van de behoefte van de onderhoudsgerechtigde en de draagkracht van de onderhoudsplichtige. De laagste van deze twee is het maximum. Wat je daarna overhoudt (na aftrek vaste lasten), is wat je te besteden hebt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de site van nibud staan wel richtlijnen voor maandelijkse uitgaven
anneliez