Kun je ingeschreven blijven staan op het adres waar je woonde als het huis wat je had al een poosje verkocht is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
6.8K

Antwoorden (5)

Nee. Je moet ingeschreven staan op het adres waar je echt woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet zonder toestemming van de nieuwe bewoners, en die zitten waarschijnlijk niet te wachten op een voordeurdeler, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig. Het huis is niet meer van jou, dus je rechten en plichten zijn weg
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
blijft hetzelfde, geen recht op het huis, ga bij de soc dienst vragen hoe je het oplost
Dat kan zolang je daar nog woont of zolang je nog geen andere vaste verblijfsplaats hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen probleem, doch alleen als je er ook woont.
Ga je verhuizen, dan dien je dus wel uitgeschreven te worden ( en natuurlijk weer inschrijven op het nieuwe adres ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Zolang jij je niet uitschrijft, sta je op dat adres ingeschreven. De nieuwe bewoner kan jou niet uitschrijven. Hij kan echter wel melding doen bij de gemeente en vragen om een onderzoek naar jouw werkelijke verblijfadres. Wanneer de gemeente dit heeft onderzocht en achterhaald, zullen zij jou uitschrijven van het oude adres en inschrijven op het nieuwe. En wanneer ze je echt niet kunnen vinden, word je alsnog uitgeschreven met de opmerking "V.O.W": Vertrokken, Onbekend Waarheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je zo'n VOW-status hebt, dan is het heel erg moeilijk om je weer ergens in te laten schrijven. Daarnaast is het onmogelijk om je paspoort of rijbewijs te verlengen.
Laat het niet zo ver komen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik heb ook niet gezegd dat het verstandig is. Maar het kán dus wel. En dat was de vraag.