moe(s)t mijn vader alimentatie betalen?

Ik ben net 18 geworden en mijn ouders zijn 14 jaar uitelkaar. Mijn vader is verhuisd naar het buiteland. En ik vroeg mij eigenlijk af waarom mij moeder nooit alimentatie kreeg voor ons. is dat omdat hij in het buitenland woont? of omdat hij het gewoon niet heeft betaald ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer goeie vraag ;)

Antwoorden (3)

Je vader had voor zijn kinderen alimentatie moeten betalen totdat de kinderen 21 jaar zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot 18. en bij studerende kinderen tot 21.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat klopt
Je vader had inderdaad alimentatie moeten betalen tot je 21e. Omdat dit misschien bij het uit elkaar gaan van je ouders niet is afgesproken of je moeder het niet betalen van alimentatie door je vader niet heeft aangevochten, is dit inmiddels verjaard. Het LBIO kan (ook in het buitenland) alimentatie innen. Je moeder had dit binnen 5 jaar na het uit elkaar gaan moeten aanvechten. Het LBIO kan niet altijd daadwerkelijk geld innen (door te weinig inkomen van je vader of het niet kunnen achterhalen van je vader), maar de schuld blijft altijd staan ook na het 21 jaar.

Toegevoegd na 49 seconden:
Bij studie tot je 21e, anders tot je 18e.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je alimentatie krijgt is afhankelijk van de inkomsten van je vader.

Indien de inkomsten van je vader lager zijn dan het minimum hoeft hij geen alimentatie te betalen, verdient hij meer zal er naar gelang van inkomen de hoogte van de alimentatie bepaald worden.