Is het vragen nar voetbalplaatjes strafbaar?

Ik dacht eraan is dat strafbaar je kent het wel er zitten kinderen en die vragen naar voetbalplaatjes. Vind u dit vervelend of juist leuk?

Toegevoegd na 2 minuten:
nar is naar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het is niet strafbaar om het te vragen, maar de manier waarop de kinderen mensen benaderen kan af en toe wel brutaal overkomen.
De winkel bij ons in de buurt heeft dranghekken geplaatst en huisregels opgehangen waar de kinderen zich aan dienen te houden. Zo mogen ze bijvoorbeeld niet buiten de dranghekken staan om om plaatjes te vragen en als ze in de winkel "betrapt" worden, kunnen ze zelfs een gele en uiteindelijk een rode kaart krijgen.
Wanneer ze een rode kaart krijgen, zijn ze ook binnen de hekken niet meer welkom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord. Goed bedacht van die gele en rode kaarten :P

Andere antwoorden (9)

Het is niet strafbaar maar je kan je er wel aan irriteren. Je kunt er vrij weinig aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een van die kinderen
In winkel is het strafbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet!
De supermarkten hebben deze 'gekte' zelf over zich uitgeroepen, de consequenties moeten ze dus dus ook maar accepteren.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een vorm van bedelen, en bedelen is strafbaar. dus ik neem aan van wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk niet als je het maar niet binnen doet xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,alleen mensen kunnen wel bot doen als je ernaar zou vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het op de keeper beschouwt is het een vorm van bedelarij..

En dàt is volgens het Nederlandse strafwet wel...degelijk strafbaar..

Maar ik geef meteen toe dat ik dàn naar de letter van de wet spreek en niet naar de geest van de wet.

In de praktijk is het natuurlijk niet strafbaar..

Bovendien wordt het gevraagd door kinderen die doorgaans nog niet de leeftijd van twaalf jaar bereikt hebben en derhalve nog buiten de strafwet vallen.

Ik vind het overigens niet zo erg dat ze mij dat vragen..ik begrijp dat wel een beetje..

Dus laat ze maar gerust die voetbalplaatjes vragen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Er zijn ergere dingen die kids kunnen uithalen.
Ik stoor me er niet aan.
Sinds 2000 is bedelen in NL oficieel niet meer strafbaar. Bedelen staat wel nog in de APV en zijn er wel enkele verbodsgebieden, daar kost bedelen je zo'n 90 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk niet, maar je mag ze wel waarschuwen natuurlijk.