hoe en waar kan ik een afschrift opvragen van een mondeling vonnis?

heb bezwaar aangetekend tegen een opgelegde bekeuring en bezwaar is gegrond verklaart door de rechter. nu zou ik hier graag een bewijs van hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Antwoorden (3)

ik neem aan dat de rechtbank je dat (vanzelf?) zal toesturen. Bel ze even op hoe dat werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze zo'n vonnis automatisch toesturen. Anders kun je het telefonisch opvragen: http://www.rechtspraak.nl/Recht-In-Nederland/VeelgesteldeVragen/Pages/default.aspx (zie: uitspraken)
Als u procespartij bent (geweest) heeft u altijd recht op een afschrift.

U kunt uw verzoek per brief sturen aan de juiste rechtbank/afdeling

Vermeld in uw brief in ieder geval:
- Waarom u een afschrift van het vonnis wilt ontvangen
- Een beschrijving van het onderwerp van de zaak (indien mogelijk het zaaknummer)
- De naam van de procespartij(en) waarop de zaak betrekking heeft
-Wanneer de rechtbank uitspraak heeft gedaan.
-Uw eigen contactgegevens
Na ontvangst wordt uw aanvraag beoordeeld. U krijgt hierover schriftelijk bericht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk vonnis wordt op schrift gesteld, ook een zogenaamd mondeling vonnis, en wordt naar de betrokkenen verstuurd.

Mocht u geen vonnis hebben ontvangen kunt u aan de hand van het zogenaamde zaaknummer (rolnummer) het vonnis opvragen bij de griffie van de rechtbank.

Bedenk dat een vonnis veertiendagen tot drie weken na de uitspraak pas verzonden wordt.