De tegenpartij heeft de schadeformulier niet goed ingevuld. Ik heb geen rechtsbijstand. Wat nu?

Ik heb zo een weekje terug een aanrijding gehad waarbij een auto op mij botste van achteren bij een rotonde. Ik heb zelf de schadeformulier goed ingevuld en lette niet zo goed op hoe hij het heeft ingevuld. Nou weet ik zijn verzekeraar niet. Hoe moet ik hem aansprakelijk stellen?
Ik heb wel zijn kenteken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

Als het goed is heb je ook zijn adres gegevens, je stelt hem gewoon aansprakelijk voor de door jou geleden schade.

Doe dit schriftelijk (aangetekend) en vermeld exact de tijd en plaats van het ongeval.

De tegenpartij dient er voor te zorgen dat hij zijn verzekering inlicht.

Licht ook even jou verzekering omtrent de schade, sommige verzekeraars willen wel eens de schade vast uitbetalen en dan verhalen op de tegenpartij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rij met het schadeformulier, legitimatie en beschadigde eens langs bij de politie. Soms zijn ze bereid een belletje te plegen om zeg maar te bemiddelen, danwel de gegevens via hun computer te controleren. Als adres en kenteken correct zijn kan jij inderdaad gewoon een brief naar de verzekeraar van de tegenpartij sturen en hen schriftelijk aansprakelijk stellen. Het werkt vaak sneller als je al een indicatie van het schadebedrag kan vermelden.