Kan je door scheiding voor je kinderen een dubbele set identiteitskaarten aanvragen?

De kinderen gaan met de vader vaker naar het buitenland, maar ik zou het zelf ook handig vinden om identiteitskaarten te hebben van ze, ivm aanvragen van bepaalde dingen. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doet er niet toe, maar misschien erg handig om te weten. wanneer de kinderen met de vader naar het buitenland gaan, is het handig om de zorgverzekeringsmaatschappij op te bellen voor een buitenlands verzekeringsbewijs. Zo heb je bijvoorbeeld de European Health Insurance Card (EHIC) om mee te nemen naar de meeste landen in Europa. Voor landen buiten Europa geldt weer een andere regeling, maar dat is te bespreken met de verzekeringsmaatschappij. Ik begrijp dat het geen antwoord is op je vraag, overigens is het antwoord dat al is gegeven het perfecte antwoord. Maar het is toch handig om te weten als je er niet aan had gedacht. Bronnen:
- Zorgverzekeringsmaatschappij
ronron1212
12 jaar geleden
wat zou je moeten aanvragen met hun kaart?

Het beste antwoord

nee, dit is niet mogelijk, als je een nieuwe id aanvraagd moet je de oude inleveren, het is wel mogelijk zowel een paspoort, als id te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet je aangifte doen bij de politie, met bewijs van vermissing kun je een nieuwe aanvragen, je oude is dan niet meer geldig, iedere pas heeft een eigen nummer, zo zou dat gecontrolleerd kunnen worden.

Andere antwoorden (1)

Voor het aanvragen van bepaalde dingen raar hoor. de kinderen hebben een id kaart en die is van hun dus als je de kaart nodig hebt voor bepaalde (onbegrijpelijke dingen) dan doe je dat als ze bij je zijn. De kaart moeten ze namelijk altijd bij zich hebben.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.
Een Id kaart hoort bij het kind. Daar waar het kind is, is de kaart.