Ik heb een tablet besteld uit china, krijg ik nu nog een aanslag? (19% btw) zie info.

Ik heb een tablet besteld uit china inclusief verzendkosten totaal 175 euro. De tablet heb ik vandaag binnen gekregen, mijn vader heeft het pakket aangenomen en hoefde de koerier niks te betalen. Op de bon is vermeld dat het bedrag van de tablet totaal $85 kost dus sowieso lager, maar krijg ik nu dan niet achteraf nog een aanslag of heb ik mazzel gehad? Ben er trouwens erg blij mee met de tab, onvoorstelbaar dat die tabs daar zoveel goedkoper zijn.:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Kijk eens of er op de verpakking een sticker van de verzender staat en of daar misschien het woord 'gift' op is aangekruist. Dan ligt de import en -naheffing een stuk hoger nog.

De kans is dan heel erg klein dat er nog iets van de belastingdienst volgt, omdat de verzender het als geschenk naar je heeft toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onder de 400 euro hoef je geen belasting te betalen aan de douane. Maar als het over namaak spullen gaat, bijvoorbeeld een nep Iphone met een Apple logo erop, dan is de kans dat je het kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je toch nog invoerrechten en btw moet betalen.
Zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tablet is inclusief verzendkosten duurder dan €150,00, u bent verplicht zowel 6,7% douanerechten (invoerechten) als 19% omzetbelasting (BTW) te betalen.

Vermoedelijk heeft het koeriersbedrijf geen melding van uw pakket gemaakt en is er geen aangifte gedaan.

Heeft de douane het pakket op volgen staan dan krijgt u vanzelf een aanslag over het tablet inclusief een fikse boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min, reden?