Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel celstraf voor inbraak?

Iemand die ik ken is opgepakt voor een bedrijfsinbraak, hij heeft daar ingebroken omdat hij 4000 euro heeft gestolen van zijn ouders. En het geld terug wou betalen dmv inbreken. Zijn ouders hebben aangifte gedaan van diefstal wat voor straf zal hij ongeveer krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top gozer... Dat soort mensen wil je in je omgeving hebben. Not
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee geen strafblad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Maroc , noemt die gast zich soms Maroc :) . Wat al geschreven , de leeftijd , de omstandigheden . Is hij bij de inbraak gepakt ? Of alleen door ouders aangegeven . ? Indien je je zelf of dat je ouders je aangeven kan je vaak bij spijt betuiging mogelijk goed wegkomen . Bezint eer dat men begint . Leer hier van dan is het nog ergens nuttig voor geweest .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Iemand die ik ken heeft 4 maanden vast gezeten voor een soort gelijk conflict daarnaast moest hij dat bedrijf in kwestie een schadevergoeding betalen.

Met het verband met de ouders weet ik niet maar ik kan je aanraden om te stoppen met deze vriendschap of wat voor band je ook hebt met die persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De strafmaat kunnen we hier niet inschatten, deze bepaald een rechter en is afhankelijk van vele zaken.

Het wetboek van strafrecht leert ons dat er een maximale gevangenisstraf opstaat van 6jaar of een boete van de vierde categorie.

De geldboete kan dus maxi,aal €19.000,00 bedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat hij niet ouder is dan 18 jaar gezien de reactie van zijn ouders.
Als de Rechter het feit bewezen acht kan hij hem maximaal 3800 euro boete opleggen.

Toegevoegd na 17 uur:
In deze link kunt u de strafmaat zien voor jeugdigen.

http://www.om.nl/algemene_onderdelen/uitgebreid_zoeken/@157530/richtlijn-0/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding