Als je Fit for Free abonnement op de 4e dag van de maand eindigt, moet je dan nog voor de hele maand betalen?

Ik heb een bevestiging ontvangen dat het abonnement eindigt op 4 februari a.s. Ook is het kortingspasje ingeleverd, waarvan ik ook een bewijs heb. Toch wordt het volledige bedrag voor een hele maand afgeschreven per 1 februari. Je betaalt een sportschoolabonnement toch niet achteraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je het abonnement minstens één maand tevoren hebt opgezegd? En dat je, als je een jaarabonnement had, ook met die termijn rekening hebt gehouden en je al voor de volle 12 maanden had betaald?

Naast het tijdig inleveren van het pasje is dat de enige regel die Fit for Free in de Algemene Voorwaarden stelt. Nergens staat vermeld dat het abonnement per de eerste dag van de maand moet worden opgezegd. Bovendien is het natuurlijk vreemd om voor iets te betalen terwijl je er geen gebruik van kunt maken omdat het abonnement per 4 februari is beëindigd!

Ik zou de bank vragen om het bedrag terug te laten storten op jouw rekening. (Bij sommige banken kun je zelf online regelen). En Fit for Free per brief of e-mail laten weten dat je niet voor iets gaat betalen waarvan je geen gebruik kunt maken: het abonnement is per 4 februari geëindigd.
Je zou ook kunnen vermelden dat je bereid bent een nieuwe, aangepaste factuur (voor 4 dagen) alsnog te betalen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels heb ik al bericht gehad dat het bedrag ten onrechte is afgeschreven en dat het teruggestort zou worden. Ik had het echter zelf al gestorneerd bij de bank. Je laatste opmerking is een goede, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Pieter2011
12 jaar geleden
O, dat is netjes van ze! Dan is het probleem opgelost.