Mag je aangiftes online zetten?

Ik heb pasgeleden zelf aangifte gaan ivm bedreiging. Nu heeft degene die mij bedreigd heeft leugens over mij en de aangifte verspreid, graag zou ik deze documenten online hebben, zodat iedereen mijn aangifte kan lezen (natuurlijk zonder gegevens van mij, de verdachte en van de agent die mijn aangifte heeft opgenomen) mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Cryofiel
12 jaar geleden
Als hij leugens plaatst, kun je een extra aangifte doen wegens smaad of laster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt als ex vriendje ............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat maakt toch niet uit welke zaken zij ander verteld. jij kan haar toch niet tegenhouden om dat te zeggen. het online zetten van de aangifte zal daar niets aan veranderen.

Antwoorden (2)

de vraag is wat je hiermee zou willen bereiken. het feit dat je zou kunnen bereiken dat mensen kunnen zien dat je wel degelijk aangifte heb gedaan wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen er dan ook maar gelijk mee akkoord gaat dat een en ander zich ook zo heeft afgespeeld.
met andere woorden.
omdat jij aangifte heb gedaan wil dat niet zeggen dat dit de waarheid is en de tegenpartij kan altijd blijven roepen dat het leugens zijn.

per saldo los je er niets mee op.

daarnaast is het online zetten van een aangifte waarin alle persoonlijke gegevens zijn verwijderd voor niemand interessant. alleen dan voor de mensen die dicht bij jullie staan en die zich een mening proberen te vormen over wie er gelijk zou kunnen hebben.

uiteindelijk probeer je alleen maar medestanders te krijgen voor iets wat speelt tussen jou en de bedreiger.
maar als niemand jouw kant kiest dan ben je toch nog steeds bedreigd? dan was de aangifte toch nog steeds terecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om leugens in de aangifte, maar dat zij iets anders zegt dan wat er in de aangifte staat. Dat er dingen in de aangifte zouden staan die er niet in staan.. ;)
Ja het mag als je toestemming hebt van alle mensen waarvan de persoonsgegevens zijn vermeld, of wanneer je alle persoonsgegevens van anderen onleesbaar maakt.