Is colportage verboden?

Sta je in het bel-me-niet register, komen ze aan je deur! In je privé! Opdringerige typjes die je allerlei zooi proberen aan te smeren... Is dit niet verboden? En waarom nog niet? Ik heb inmiddels van ellende maar een briefje op het raam geplakt....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

Helaas, colportage is niet verboden, op de site van Consuwijzer kan je precies lezen wat je er tegen kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Colportage is niet verboden MITS je er een vergunning voor hebt. Bij de eerste kennismaking is de colporteur eigenlijk verplicht om zij legitimatie en vergunning te tonen.

Eigenlijk zou er net als bij de reclame-brievenbussticker ook zoiets moeten komen voor de deur bel:
NEE colportage - JA collectie (of de andere keuzes natuurlijk)