Hoe zijn de regels voor het verwijderen van iemand tijdens een LanParty?

Ik ben samen met een groep vrienden (wij zijn ook een officiële organisatie) een serieuze LanParty aan het organiseren voor 120 man.

Hierbij zijn wij natuurlijk de algemene voorwaarden aan het opstellen en nu kwamen we bij het punt voor mensen te verwijderen van het terrein bij overtreding van een van de regels.

Nu doe ik zelf een beveiligers opleiding en krijg ik een stuk van de wetboeken waaronder ook huisvredebreuk (art. 461. wetboek van strafrecht)

Mijn mening was dat wij dan iemand twee keer moeten vorderen het terrein te verlaten en mocht deze persoon daar geen gehoor aan geven wij hem/haar kunnen aanhouden en vervolgens aan de politie kunnen overdragen.

Ik hoor graag wat correct is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de regels niet die jij leert, maar ik weet wel dat cheaters op LAN parties meestal zo het pand verlaten:
http://www.metacafe.com/watch/212701/the_cheaters_last_lan_party/
En zo hoort het ook.

Het beste antwoord

Wat je zegt, klopt. Je moet deze persoon 2x vorderen het pand te verlaten. Weigert hij of zei dat alsnog, dien je de politie in te schakelen, deze zullen langskomen. Vervolgens dien je hem of haar nogmaals te vorderen waar de politie bijstaat, wordt dat nog steeds niet opgevolgd dan is het aan de politie om diegene aan te houden, dit kunnen ze dan doen omdat ze de persoon in kwestie op heterdaad hebben betrapt. Maar zo ver zal het eigenlijk nooit komen. Ik werk ook in de horica als portier en heb het zo nog niet meegemaakt. Laat staan bij een LAN-Party!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie, maar nu nog de vraag; moet dit in onze algemene voorwaarden zijn opgenomen? of alleen zoiets van, bij overtreding van een van de regels kan de leiding u van het terrein verwijderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou neerzetten; bij overtreding van onze huisregels kan u de toegang tot het terrein/pand worden ontzegt. Dat moet voldoende zijn.