Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mensen die ernstig stinken bijv in de trein in overtreding?

Bijvoorbeeld een drugsverslaafden of een zwerver die heel erg stinkt, geeft dus overlast en valt dat onder verstoring van de openbare orde?

5 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, persoonlijke geur verspreiden is geen overtreding. Als jij in de trein last hebt van iemand met een sterke onaangename lucht bij zich dan kun je opstaan en naar een andere coupé lopen om daar plaats te nemen. Hebben alle mensen in de coupé er last van, dan zou je de conducteur kunnen vragen om die persoon te verzoeken bij een uitgang te gaan zitten.

In ander opzicht maak ik het ook wel eens mee dat een man een heel zware aftershavelucht bij zich draagt, of een vrouw een doordringende parfumwalm. Daar word ik soms misselijk van, maar ga dan dus gewoon ergens anders heen.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Plus.
''een heel zware aftershavelucht bij zich draagt, of een vrouw een doordringende parfumwalm'' of deodorant.
Ik vind dat ik dan net zo goed mag roken.
Amadea
5 jaar geleden
Nee, roken is wat anders. Want dat heeft invloed op de gezondheid van degenen die het inademen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding