Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe duur is de boete als mijn snorfiets 60/65 km/h op de rollerbank loopt? (Zie uitleg)

Officieel mag de snorfiets 25 km/h maar je wordt pas op de rollerbank bekeurd als die 39 km/h of harder loopt (Leeuwarden). Als mijn scooter dan bijv. 63 km/h loopt op de rollerbank gaat hij dan 63-25 = 38 km/h of 63-39 = 24 km/h te hard? Heeft er misschien ook iemand een rollerbank boete tabel van 2012?

Alvast bedankt,
Danny Jager

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K
Powergen
12 jaar geleden
Dus jij wilt bijna 65 km/h gaan rijden zonder helm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol als die 65 loopt houdt niet in dat ik OVERAL zo hard rij.
Alleen op lange rechte stukken ja met geen tot weinig verkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke cool allemaal tot je een keer om een boom gevouwen zit. Een ongeluk hoeft niet je eigen fout te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik. Ik rij al langer dan jaar scooter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rij 70 met helm, alsof dat dan wel veilig is. Die helm helpt
Volgens mij niet heel veel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, wacht dan maar totdat je een keer valt. Leuk voor de mensen om je heen, een platte Danny Jager of beer123qwe te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat mijn scooter nu lopen zoals hij nu loopt. (40/45) Ik was verleden week aangehouden door de politie en die man zei dat ik 11 km/h te hard zou rijden als ik op de rollerbank moest. Hij heeft me gespaard :D

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

A. Je krijgt al een boete als hij 5 km/h te hard gaat.
B. Bij meer dan 20 km/h overschrijding wordt je snorfiets inbeslag genomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden