Hoe duur is de boete als mijn snorfiets 60/65 km/h op de rollerbank loopt? (Zie uitleg)

Officieel mag de snorfiets 25 km/h maar je wordt pas op de rollerbank bekeurd als die 39 km/h of harder loopt (Leeuwarden). Als mijn scooter dan bijv. 63 km/h loopt op de rollerbank gaat hij dan 63-25 = 38 km/h of 63-39 = 24 km/h te hard? Heeft er misschien ook iemand een rollerbank boete tabel van 2012?

Alvast bedankt,
Danny Jager

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K
Powergen
12 jaar geleden
Dus jij wilt bijna 65 km/h gaan rijden zonder helm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol als die 65 loopt houdt niet in dat ik OVERAL zo hard rij.
Alleen op lange rechte stukken ja met geen tot weinig verkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke cool allemaal tot je een keer om een boom gevouwen zit. Een ongeluk hoeft niet je eigen fout te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik. Ik rij al langer dan jaar scooter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rij 70 met helm, alsof dat dan wel veilig is. Die helm helpt
Volgens mij niet heel veel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, wacht dan maar totdat je een keer valt. Leuk voor de mensen om je heen, een platte Danny Jager of beer123qwe te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat mijn scooter nu lopen zoals hij nu loopt. (40/45) Ik was verleden week aangehouden door de politie en die man zei dat ik 11 km/h te hard zou rijden als ik op de rollerbank moest. Hij heeft me gespaard :D

Antwoorden (3)

A. Je krijgt al een boete als hij 5 km/h te hard gaat.
B. Bij meer dan 20 km/h overschrijding wordt je snorfiets inbeslag genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Lwd word je pas vanaf 39 km/h en harder bekeurd want ik ben er al 2 keer op geweest toen mijn scooter nog 33 liep. Hij loopt nu rond de 40. Geef antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt geen boete, hij wordt ingenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe rekenen ze die overschrijding dan? vanaf 25 of 39 km/h?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op die site stond dat ze 5 km/h correctie hebben dus dan zou je op 30 komen. Dan is het 30 te hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je beweert over die inbeslag name klopt echt niet. Hier in Gelderland Zuid zijn vrienden van mij met hun opgevoerde scooters zovaak aangehouden voor de rollerbank. Scooters mogen 45 terwijl die opgevoerde aeroxjes van hun 90 lopen. Er is er nog nooit 1 in beslag genomen. Ze moesten hem wel binnen 2 dagen afvoeren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan iemand ff duidelijk antwoorden? Het liefsts met goede en betrouwbare bronnen.
Als je meer dan 30 te hard gaat op de rollerbank volgt meestal inbeslagname. Zeker als je al eerder bent gepakt. De officier van justitie bepaalt de hoogte van de boete.
De boetes op de foto zijn gedateerd, tel er 15% bovenop dan weet je het precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik hoorde ook dat de boetes in 2012 weer gestregen zijn met 20 %. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het vertrouwen dat je in mij stelt. Ik vertel alleen wat op rollerbank.nl staat maar weet er verder niets van. Behalve dat mijn zoon zeer regelmatig bekeurd wordt door het blauwe gilde variërend van balhoofdspeling tot inbeslagname. Het afgelopen jaar zijn de inkomsten van zijn Telegraafwijkje vervlogen in benzine en boetes.
Brommen, begin er niet aan, het kost meer dan je lief is!
Antwoord is op basis van de richtlijnen met betrekking tot het gebruik van de rollerbank geldig in 2011, 2012 kon ik zo snel niet vinden, maar waarschijnlijk zijn die vergelijkbaar.

De boetes zijn wel die van 2012.

Stel dat de rollerbank (type Dynostar) 60 km per uur aangeeft. Dan is de overtredings snelheid:
60 km/u meetsnelheid
- 6 km/u correctie rollerbank (10%, tenminste 5 km/u)
- 25 km/u constructiesnelheid snorfiets
- 5 km/u vaste marge constructiesnelheid
==>
24 km/u te snel (bij 65 zal dat 28 km/u te snel zijn)

Feitcode N 083 d (bij 65 e)
Dan heb je het over 200 euro (300 euro)

Maar dan heb je ook nog te maken met inbeslagname van het voertuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bdankt