Is er een wettelijk maximum aan doopnamen dat je je kind mag geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha! Leuke vraag. Ik weet het antwoord niet. Maar ik heb de ouders van mijn man weleens overdreven verklaard, want hij heeft 4 doopnamen. En zelf heeft ie het nóg erger gemaakt en heeft ie zijn dochter 5 namen gegeven. Ik vind het echt te veel. Ze komen dan wel uit Brabant. Ik ben benieuwd of er echt een toegestaan maximum is.

Antwoorden (4)

Ik denk dat het maximum aantal voor-, doopnamen op 5 ligt. En dan baseer ik me op het feit dat ik in mijn klantenbestant een aantal juristen heb zitten met voornamelijk 4 en een enkeling met 5 voor-, doopnamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik niet maar zelf heb ik 5 voor- en doopnamen en ik vind het veel te veel. Toen ik trouwde konden mijn namen niet eens op e`e`n regel. Echt belachelijk van mijn ouders. Doe het Uw kinderen alsteblieft niet aan. Ze lopen voor gek. Altijd overal onplezierig commentaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien of misschien niet, maar doe het je kind niet aan. Later krijg je allerlei problemen bij identificatie. Een voornaam en een achternaam is genoeg. En stop ook met die achterlijke namen als Johannes Stephanus Gerardus Maria om er een paar te nomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ligt op 14
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja serieus? Hebbie daar ook bronnen van?