Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met open achterdeuren rijden in een bestelbusje?

Ik moet iets ophalen met een bestelbusje, maar de lading steekt ongeveer 40cm uit. Daardoor kunnen de achterdeuren van het busje (VW Caddy) niet dicht. Uiteraard zet ik de lading goed vast en zorg ik ook dat de deuren niet klapperen, maar ik vraag me af of het is toegestaan om zo de weg op te gaan.

12 jaar geleden
in: Wetgeving
20.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitstekende lading:
Maximaal mag bij voertuigen uitsteken:
•zijden van het voertuig: auto – 20 cm. per kant. Aanhangers tot in totaal maximaal 3.00 meter indien de lading ondeelbaar is (uitzondering – zie 2.55 meter)
•achterzijde: maximaal 1.00 meter, zonder dat er een markeringsbord gevoerd moet worden (zorg dat de kentekenplaat leesbaar blijft). Ga je over 1 meter heen aan de achterkant, moet er een markerings bord aan hangen.

Zoals onderstaande afbeelding is het niet toegestaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

volgens mij mag dat,mits je markering aan het uiteinde gebruikt.Dat stond tenminste in mn theorie boek,als ik me niet vergis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag als je zorgt dat je lading goed vast zit en als je de 2 deuren met een touwtje aan elkaar vast maakt. Dan klepperen ze niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja behalve als....

Lading mag tot 1m. achter het voertuig uitsteken, de deuren mogen dus open blijven staan als de uitlaatgassen niet in het passagiersgedeelte kunnen komen.

De deuren mogen openblijven als het zicht op de achterlichten niet belemmerd wordt.

De deuren mogen openblijven als het kenteken gewoon leesbaar is.

Betekent dus dat als je beide deuren open moet laten het niet mag, het kenteken is dan niet meer zichtbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding