is er een wet die aangeeft wat een reactie termijn mag zijn in een brief en stelt wat als er na die reactie termijn het vervolgs is ?

dus bv binnen 14 dagen reageren

ik ben dus expliciet op zoek naar een wetsartikel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
22.2K

Het beste antwoord

Daar is geen termijn voor vastgesteld in de wet. Er is zelfs uberhaupt geen verplichting om op een brief te reageren.
Als je je brief verstuurde aan een overheidsorganisatie ligt dat soms anders. Het is volgens de Nationaal Ombudsman netjes om binnen 14 dagen te reageren. Zo nee, dan kun je daarover een klacht indienen.
teusvh
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar is geen wettelijke termijn voor.
Die is er aleen voor bezwaarschriften en andere officiele stukken.
Wat je zelf kunt doen is een reactie termijn in de brief zetten met de consequentie daarbij als er niet op tijd gereageerd wordt.
Je zal zo'n brief wel altijd aangetekend moeten versturen zodat je naderhand kunt aantonen dat de brief is ontvangen. Tevens moet de reactie termijn reeel zijn, dus bv geen 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in allerlei wetgevingen minimale reactie en beslissingstermijnen aan gegeven, deze variëren tussen de 14 dagen en een maand.

Om deze hier allemaal neer te zetten is wat heel veel werk.

Als jij wat specifieker aan kunt geven waarom het gaat kunnen wij ook gericht antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sofievdd
een jaar geleden
Hey, ik heb dezelfde vraag. Men beweert me aanmaningen gestuurd te hebben, voa mail en post, maar ik ben zeker dat ik er geen enkele gekregen heb. Nu stond er enkele weken geleden uit het niets een deurwaarder voor men deur. Ik heb per mail gevraagd naar bewijs van die amaaningen, we zijn 10 dagen verder zonder enige reactie.. Bedankt alvast voor uw tijd, er is zo weinig over te vinden, maar aangezien België overloopt wat regels betreft, zal hier ook wel een wet voor bestaan, toch?