Als je een parkeerboete hebt na hoeveel uren slepen ze de auto weg als die daar nog staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Dat hangt af van inwelke gemeente je geparkeerd hebt.
Sommige gemeenten slepen nauwelijks weg, andere hebben vele sleepwagens rijden.
Van belang is of op de bon vermeld staat dat het voertuig in aanmerking komt om af te slepen.
Redenen om af te slepen kunnen o.a. zijn: P voor een uitrit, P op een invalidenplaats of P op een plek waar gevaar voor het overige verkeer is.
In andere gevallen volstaat men soms met een wielklem, maar ook die hebben ze niet in alle gemeenten.
Veel verschil kan ook het feit zijn dat stadstoezicht bekeurt vooral op niet hebben van vergunning of afgelopen parkeermeter, terwijl de politie bekeurt voor stoep en dubbelparkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ligt aan de situatie, maar als je gewoon niet betaald hebt, blijft je auto er wel een paar dagen staan. Sta je ergens waar het echt niet kan (midden op de stoep ofzo) of in de stad waar ze érg streng zijn, kan dat weleens korter worden. Op zich kun je wel een aantal parkeerboetes vangen voor hij weggesleept wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar dagen, ALS Je Maar geen openstaande boetes heb staan