Wat kun je doen tegen websites die illegaal verkopen?

Ik kwam op een website en daar zag ik dat ze een Maffia RPG game script(naam ga ik hier niet noemen i.v.m privacy) verkochten voor 40 euro terwijl die gewoon gratis te downloaden is op sourceforge. ik vind dat eerlijk gezegd gewoon schandalig, zulke dingen ergeren mij gewoon want zo worden mensen nog opgelicht. In principe is het gewoon illegaal en puur oplichting. Dus nou mijn vraag wat kan ik tegen die website ondernemen zodat hij dat niet te koop aanbied?

want een mailtje sturen naar hem zal toch niet helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien melden bij internetoplichting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. Op websites zoals iTunes worden mp3's verkocht die je overal gratis kunt downloaden. Goed dat er iemand eens wat aan doet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik heb even een kijkje genomen, maar dat geldt volgens mij toch niet voor virtuele producten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dit is totaal iets ander hé, die maffia rpg script is gratis uitgegeven door de programmeur ervan en wordt verkocht terwijl dat niet mag, dus dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HansBrinker schandalig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HansBrinker: Ben je nou serieus.. De bedoeling van de artiesten die de liedjes maken is geld verdienen en ze bieden hun creaties daarom niet gratis aan. De maker van dit script bied het gratis aan maar iemand anders wil er geld me verdienen door het gratis te downloaden en andere te misleiden om er zelf beter van te worden zonder er iets voor te moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het allicht even informeren bij de site die ik op gaf.

Het beste antwoord

Ingeval van schending van de auteursrechten neem je contact op met BREIN.

http://www.anti-piracy.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dat zal ik zeker doen!

Andere antwoorden (2)

je kan als je mcafee siteadvisor hebt met een bijbehorende account een melding doen dat deze site illegaal bezig is.
dit houdt wel in dat alleen mensen met site advisor
die melding krijgen maar dat scheelt al wat
12 jaar geleden
Zoek contact met de producent/programmeur van het origineel, die heeft vast wel een website en een emailadres, en meld het aan hen. Stuur een link van de website waar het illegaal verkocht wordt, dan kan de producent zelf stappen ondernemen.