Kunnen wij de politie nu nog serieus nemen?

Dit N.a.v. een uitzending van Peter R. de Vries.
Over mobiele flitsteams die zelf veel te hard rijden.
Rijbewijzen die niet worden ingenomen.
Boette's die ze zouden moeten betalen hoeft nietm eer
Kortom; allemaal vriendjespolitiek.

Ik heb nu nog nauwelijks respect voor de politie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (11)

Ja hoor, zo lang zij met een gummiknuppel en handboeien rondlopen, neem ik ze, om problemen te voorkomen, vrij serieus.

Als je het specifiek over het flitsteam hebt... dat neem ik al jaren niet meer serieus, dat wil zeggen: De redenen om te flitsen neem ik al jaren niet meer serieus. Ze staan namelijk niet op plekken waar de verkeersveiligheid in het geding is, maar voornamelijk op plekken waar het goed "vangen" is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gewone politie stond een jaar en wat maanden terug in een stad vlakbij mijn oude woonplaats te controleren of de scholieren van een jaar of 12 tot 16 wel met z'n tweeën naast elkaar fietsen, en niet met z'n drieën. IPV dat je een waarschuwing geeft, geven ze direct een boete.
Misschien besteden ze dat geld aan donuts?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden achter het flitsen is naar mijn mening ook niet voor de verkeersveiligheid. Zelf ook niet zo lang geleden geflitst, ik mocht 50, reed 58, na correctie 5 km te hard gereden. Moet ik er ook nog bijvertellen dat het rond 21:30 uur was, geen kip (ook bijna geen auto's) op de weg. 2 banen in beide richtingen met een berm er tussenin van 5 meter breed. Dat is echt gevaarlijk. Wat een stelletje asbakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beemertje, daar doelde ikook op.
Mijn record? Een boete voor, na correctie, de enorme snelheidsovertreding van wel 1 km/u....
Ik wilde hem eigenlijk inlijsten, maar goed, ze moeten uiteraard wel ergens een grens leggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grens moet inderdaad ergens liggen. Maar dan moeten ze wel op normale plaatsen en tijden gaan flitsen. Als er daadwerkelijk werklui bezig zijn met de weg, moeten ze daar een flitser neerzetten, en niet 2 meter na het bordje "80".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, don't shoot me. Ik sta helemaal aan jouw kant.
Nee.
Ik heb de politie persoonlijk nooit serieus genomen, dit omdat ze voor mij alleen maar last hebben betekend.
Ik heb ze vaak nodig gehad (echt nodig) en nooit zijn ze op tijd geweest, en altijd punctueel en stipt als het gaat om hun eigen portemonnee, want bonnetjes uitschrijven kunnen ze maar al te goed.

Stelletje beunhazen die meer respect verwachten dan dat ze met zijn allen bij elkaar verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks meer aan toe te voegen:)
Vind het niet respecteren van de politie te ver gaan, hun imago heeft wel een flinke deuk opgelopen.

Het viel mij wel op dat alle boetes bij elkaar opgeteld (nog geen €7.500), redelijk laag was voor 2 maanden volgen en alleen de erge gevallen zijn natuurlijk laten zien. Er was 1 flitsagent die in totaal ruim €4.000 bij elkaar aan boetes zou moeten hebben gehad. Dit geeft voor mij aan dat het eigenlijk nog wel mee valt.

Natuurlijk is het heel erg fout wat die gasten gedaan hebben, maar zoals zo vaak in deze samenleving voorkomt, het is een kleine groep die het voor de rest verpest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het juist niet meevallen.
ze hebben een voorbeeld functie en tonen machtsmisbruik.
Zoals oom motoragent, even een deal sluiten met je collega in burger die over een doorgetrokken streep rijdt.
Geen boette, nee laat maar varen.
Wij als burger? 150 euro boette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die over de doorgetrokken streep ging zat inderdaad fout, dat ben ik volledig met je eens. Vergeet niet dat ze 2 maanden flitasagenten hebben gevolgd. In het programma zijn natuurlijk de ergste gevallen eruit gehaald voor de uitzending. Dat wil niet zeggen dat alle agenten ineens veel te hard rijden en wildplassers zijn. Wat ik al eerder zei, het is een kleine deel van de groep die de naam van de hele groep aantast. Iets wat we in Nederland al erg snel doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is, maar ze moesten een minimaal aantal boette's per maand uitdelen van de korpschef.
(hebben ze niets beters te doen)? Met andere woorden..
beroof die eerlijke burgers van hun geld waar ze een foutje maken.
Wat moet het anders zijn?
ik kan ook niet perfect autorijden, want als ik 5km\h te hard ga krijg ik al een boette. eerder wilde ik dolgraag bij de politie, maar dat hoeft nu niet meer van mij.
Tuurlijk moet je de politie serieus nemen. Bij de polotie werken mensen die soms ook wel eens beslssingen nemen die achteraf misschien minder handig waren, maar dat neemt niet weg dat verreweg de meeste agenten zeer integer en serieus te werk gaan.
Ik denk dat je dit werk niet met een bepaalde missie kunt doen!
Neem jij Peter R de Vries seieus?? Is ook maar gewoon een kijkciijferfabriek hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk: Je kunt dit werk niet ZONDER een bepaalde missie doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over Peter heb je wel gelijk met kijkcijfers.
maar hij laat het wel zien, we worden tegenwoordig al bekeurd voor 5 km/h te hard rijden. Ook lost hij moordzaken op waar de politie weer onschuldige mensen opsluit (puttense moordzaak bv). Zonder hem zaten die mensen nog steeds in de gevangenis.
Ik heb altijd respect gehad voor de politie en ben opgegroeid met de idee dat de politie je beste vriend is en je redder in de nood, en heb nooit redenen gehad om aan te nemen dat dat niet zo was.

Tot ik enkele maanden geleden voor het eerst van dichtbij met problemen te maken kreeg die de politie geacht word op te lossen, en meerdere malen heb mogen voelen dat het respect beslist niet wederzijds is. Aan criminele buren wordt je geacht je niet te storen ; zij hebben hun handen al vol genoeg aan het aaien en paaien van dat tuig teneinde zelf niet te vaak van discriminatie beticht te worden.

Dat probleem zit natuurlijk hoger, niet bij de jongens in het uniform (die vaak overigens ook een behoorlijk gefrustreerde indruk maken). Maar ik ben persoonlijk wel klaar met meneer Agent. Ik gedrag me omdat ik gewoon een brave burger ben en er van overtuigd ben dat we een leukere samenleving hebben als we ons allemáál fatsoenlijk gedragen, maar voor het verwijderen van de kankergezwellen in de maatschappij, hoef je het van de politie duidelijk niet te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt eigenlijk vrij weinig keus, je moet de politie wel serieus nemen/respecteren. Het is namelijk een collectief goed om de veiligheid van de burger te garanderen. Zodra dat wegvalt, staat je veiligheid niet meer garant.
Alhoewel ik zelf moet toegeven dat de politie tegenwoordig overal met de Franse slag mee om gaat.

Naast dat vriendjespolitiek-gedoe, zijn er duidelijke zaken waar gewoon geen aars mee wordt gedaan. Er is bij ons een half jaar geleden melding gedaan van mishandeling. Diegene heeft nooit meer iets van de politie gehoord. In eerste instantie mocht diegene al helemaal geen aangifte doen, omdat dat partijdigheid in de zaak zou veroorzaken.

Daar snap ik dus helemaal niets van. Ik heb dus door meerdere (lees: op z'n minst een stuk of 20) van dit soort voorbeelden géén sympathie of respect voor de politie. Zodra ze mij ook maar 1x lastig vallen, omdat mijn licht te zwak is op mijn fiets of iets anders belachelijks, zal ik dan ook boos worden. Maar helaas heb ik geen keus en moet ik toch netjes blijven, want dit systeem moet mijn veiligheid wel garanderen. Je moet het geloven, net als economie denk ik dan maar. Hoe belachelijk ze soms ook zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, P d de V. laat ons zien dat we dat niet kunnen...

macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut...

Ze vragen er zelf om...

En kijk nu zelf... Bij het schietincident op het strand was een politiekogel gebruikt... En nu moeten die schietgrage handjes verantwoording afleggen en nu zijn ze helemaal ontdaan door de regels van hechtenis en alles dat daarbij hoort... Dus zij hebben regels die als ze er zelf mee te maken krijgen leidt tot "ontdaan zijn"... Als je snapt wat ik bedoel...

We kunnen de politie niet meer serieus nemen, dat konden we al nooit, maar nu wordt het getoond aan het volk...

Dat is nu een groot voordeel van deze tijd, niets blijft meer onder de pet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk moeten we de politie wel serieus blijven nemen. je kunt niet een enorm grote groep aankijken op de fouten van een paar individuen.
Er zijn heel veel politiemensen die zich wél aan de regels houden en die heel ander werk doen: recherchewerk, wijkagent, naar gevaarlijke situaties gaan om het voor jou en mij veilig te houden. Dus ja, mensen die fouten maken aanspreken op hun gedrag en verder respect blijven tonen voor de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik merk dat de politie te bang is om in sommige wijken van bv amsterdam te komen.. Het zou hier net als amerika moeten worden vind ik;)
Nadat ik zag dat die agent verschillende keren uitgekafferd werd door die (turkse)gast met die mercedes,en er NIET op reageerde is het voor mij over met die gasten.
Een oude vrouw bij mij in de straat van 82 jaar op de fiets een bekeuring geven(kapot achterlicht)...tjonge jonge ..wat een macho's he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ooit ben ik staande gehouden omdat ik, acheraf bleek, op een inbreker leek die net daarvoor zijn slag had geslagen. Alleen werd mij totaal niet verteld hoe en wat, mijn tas werd doorzocht en ik moest mijn id laten zien. Terwijl ik gewoon van mijn werk naar huis reed. Toen had ik wel een beetje gehad met de juten.
Daarnaast vind ik de flitscontroles ook niet helemaal juist. En als je fiets gestolen wordt, geven de juten niet thuis.
Dus nee, ik heb het niet zo op de juten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE.!!
Zie volgende vraag.
http://m.goeievraag.nl/vraag/27262