Zijn verkeersdrempels er om je af te remmen of om je niet sneller dan de toegestane limiet te laten rijden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

verkeersdrempel zijn gemaakt om mensen te laten inzien dat je met een bepaalde snelheid een wegstuk moet berijden.
Op een lange rechte weg zullen ook drempeltjes zijn gemaakt, naar mijn idee zijn deze ervoor om mensen te waarschuwen zich aan de aangegeven snelheid te houden. Het is duidelijk voelbaar wanneer je met een te harde snelheid over een verkeersdrempel rijdt.

Dus het antwoord op jouw vraag is: om je niet sneller te laten rijden dan de toegestane limiet. Ondanks dat velen het gebruiken om voor af te remmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Drempels moeten zo zijn gemaakt dat ze te nemen zijn met de snelheid die ter plaatse geld.
Alleen noemen wij alles wat omhoog komt een drempel.
De schuine afritten van bijvoorbeeld een woonerf zijn geen drempels. En daar kun je dan ook niet overheen met 30.