Wie heeft er ervaring met een kort geding?

En dan bedoel ik met name hoe lang het duurt dat de rechter uitspraak doet. Ik heb een arbeidsconflict met mijn werkgever en eis terugvordering van 4 maanden loon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Binnen een paar weken kan je de uitspraak verwachten. Zie bron hier onder, want is er iemand niet met de uitspraak eens dan kan deze alsnog in hoger beroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de zaak niet te gecompliceerd is doet de rechter binnen twee weken uitspraak. Maar de meeste tijd gaat zitten in het wachten tot de rechtszaak begint. Het is moeilijk vanaf hier te zeggen hoe lang dat duurt, maar zes weken is niks. Vraag even aan de griffie wat momenteel de gemiddelde wachttijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kort geding is de manier om de rechter heel snel een uitspraak te laten doen.
De procedure is hetzelfde als met een normale rechtszaak, alleen de normale wachttijd wordt versneld naar een hele korte termijn, de gene die gedaagd wordt kan zichzelf verdedigen en komt hij niet opdagen dan wordt hij bij verstek veroordeeld.
Hoe het verder gaat hangt altijd af van wat alle personen zeggen en van de rechter natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In heel eclatante zaken doet een rechter direct uitspraak in een kort geding. Zoals bijvoorbeeld in het geval van: Mag een demonstratie morgen doorgaan of niet? Of: kan een verhuurder overgaan tot uitzetting op korte termijn. Dat soort zaken. Daar zijn ze feiltelijk ook voor bedoeld.

Daarom kan in dat soort zaken ook op heel korte termijn een kort geding geregeld worden. Denk dat het in dit geval voor jou niet opgaat, ook al zul je daar zelf anders over denken.

De rechter zal dan ook meer tijd (mogen/kunnen) nemen, voor het doen van een uitspraak.