Hoe bindend is de uitspraak van de Geschillencommissie?

Ik heb een geschil met mijn telefoonprovider Alice. (Alice is nu overgegaan in Tele2). Sinds 2009 heb ik geen behoorlijke vaste telefoon lijn. Het netwerk valt vaak uit. En vaak kunnen mensen ons gewoonweg niet bereiken. Ik heb in de tussentijd heel veel correspondentie gehad met Alice over dit probleem. In het voorjaar was ik het zo zat, er kon werkelijk waar niemand meer ons bereiken, zelf met mijn eigen mobiel niet meer, dat ik uiteindelijk de geschillencommissie heb ingeschakeld. Deze heeft besloten dat provider Alice in gebreke is geweest. Alice moet er voor zorg dragen dat ik een goede stabiele lijn krijg. Ook moet Alice mijn telefoon abonnementskosten van de afgelopen periode terugbetalen. Maar nu mijn vraag : Is de uitspraak van de Geschillencommissie rechtsgeldig. Wat ik bedoel is of Alice er onderuit kan komen ? Je ziet heel vaak dat grote bedrijven behoorlijk koppig kunnen doen.

11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Meestal is een uitspraak van een onafhankelijke geschillencommissie wel bindend, maar het hangt er vanaf welke commissie het is en welke afspraken de partijen hierover hebben. Soms kun je zelfs kiezen voor een vrijblijvend of een bindend advies.

Alice is volgens internet aangesloten bij de geschillencommissie telecom en elektrische communicatie. Volgen hun website geven zij een bindend advies, waar beide partijen zich aan dienen te houden. Je kunt er dan ook niet tegen in hoger beroep gaan, en datzelfde geldt voor de telecommaatschappij.

Zie: http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/de-procedure
"Na de zitting doet de commissie een uitspraak. Dit gebeurt schriftelijk. Enkele weken na de zitting ontvangt u de uitspraak per post. De uitspraak van De Geschillencommissie geldt voor beide partijen. De uitspraak moet altijd worden nagekomen. U kunt hiertegen niet in hoger beroep gaan."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SnakeEye
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad bij bovenstaande link het geschil neergelegd. Maar ik had de kleine lettertjes niet goed gelezen. Thanks !

Andere antwoorden (1)

Alice dient zich aan de uitspraak van de Geschillencommissie houden. Doen ze dat niet, dan kun je met een gerust hart naar de kantonrechter stappen.