Is het legaal om met oudjaarsdag een vuurtje te maken voor je huis?

En dan bedoel ik een klein gecontroleerd vuurtje.

Toegevoegd na 4 minuten:
op je stoep of eigen oprit bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K

Het beste antwoord

Nee! Op de openbare weg is een kampvuur verboden.
Uit ervaring weet ik dat de brandweer deze uitmaakt, wanneer deze gezien wordt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar staat niets van in de wet. Maar gemeentelijke reglementen kunnen dat wel verbieden. Hier moet je 15m van een gebouw of openbare weg gaan om te mogen stoken. Dus BBQ in de tuin is ook verboden.
Je moet dus op de site van je gemeente kijken wat de regels zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is misschien niet verboden dus legaal maar wel onverstandig omdat iedereen met vuurwerk bezig is en dan kan het gebeuren dat er per ongeluk vuurwerk in je vuurtje beland met alle gevolgen van dien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is niet te controleren laat staan bij te houden of er zo`n vuurwerk bij jou in dat vuurtje beland.
Ze kunnen overal vandaan komen.
12 jaar geleden
Officieel is het natuurlijk niet legaal maar je hebt kans dat de politie het met oud en nieuw door de vingers ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hebben van een open vuur buiten een pand is aan regels gebonden.

Men dient tenminste melding te maken bij de gemeente en bij de brandweer.

Grote kans dat u direct te horen krijgt dat het uit veiligheidsoverwegingen niet wordt toegestaan.