Moet het flitsers die betrapt worden op zelf te snel tijden, _voor altijd_ verboden worden om nog te mogen flitsen?

P.R. de Vries heeft wederom flitsers betrapt die na hun eigen flitswerk, zelf te snel gaan rijden. Ik zeg 'wederom', want 't is zeker niet de eerste keer...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (12)

Tja tis eigenlijk best achterbaks maar goed het zal hun werk wel zijn he. Kijk dat ze dan zelf te snel gaan rijden is natuurlijk fout... Maar of het nou verboden moet worden... mwah twijfelgevalletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan blijft er niemand over om die dingen te bedienen. Guusje ter DORST weet hoe je het één en ander kan bedekken met een doofpotje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik nou!!
Tuurlijk niet... Ze kunnen hun werk toch nog wel goed uitvoeren. Alleen niet klagen wanneer er zo'n envelop met een paars randje op de mat valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach nee, we zijn allemaal mensen, en we rijden allemaal weleens te hard, dus ook oom agent in zn vrije tijd! Leven en laten leven, flitsen blijven ze toch wel doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetten zijn niet voor politiemensen...

Ik kreeg ooit een bekeuring voor parkeren zonder kaartje op een parkeerplaats en de controleursauto stond geparkeerd waar je niet eens mag stoppen om mij de bon uit te schrijven...

Ja, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want dan hou je geen mensen over die nog mogen flitsen, want dan hebben alle flitsers een verbod ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wou je soms beweren dat alle flitsers regelmatig te hard rijden?
Ha, die Mmm;

Nee hoor, het toont alleen maar aan dat het flitsbeleid zelfs bij de uitvoerders ervan niet veel draagkracht heeft.
En Petewj ewj de Vwjies moet gewoon een hobby zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een agent die achter het stuur zitten te bellen, die geen gordel draagt, die zijn richting niet uit steekt, met kapotte verlichting rijdt, een zwaailicht opzet als het spits is en vervolgens gewoon staat te wachten voor een stoplicht, vrees dat dan bijna niemand meer zijn werk kan uitoefenen.

Wat voor een rotvak het ook mag zijn hij is ook maar een mens, en heeft het ook niet uitgevonden. Dus van mij mag hij gewoon zijn werk behouden maar het is wel terecht dat hij er op aangesproken wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ooit met m'n schoonzoon(inspecteur van politie) ergens haastig naar toe,dus veel te hard,gereden,werden aangehouden en hij kreeg wel een vette prent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste zien gelijk alles negatief, en het verhaal van jou dat komt echt wel vaker voor maar helaas hoor je deze niet vaak. Ik heb nog nooit 1 bekeuring gehad voor te hard rijden, terwijl ik toch gemiddeld 10.000 km per jaar op de teller heb, en hou echt wel van stevig doorrijden maar ik ruik ze gewoon op afstand. Maar laat ik het maar afkloppen. En heb 12 jaar mijn rijbewijs.
Flitsers kunnen niet rijden, laat staan te hard.

Maar je bedoeld de controleurs die flitsapparatuur gebruiken.

Antwoord: NEE

Controleren en te hard rijden zijn verschillende dingen en hebben niets met elkaar te maken.
Controleurs mogen niet te hard rijden, maar controleren mogen ze altijd.

PS: Hoeveel boetes heb jij al gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet; met dieven vangt men dieven.
Een politiemacht van brave Hendriken heb je niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het allemaal uit zijn verband getrokken en heel Nederland valt over deze dienders.

Let op, Peter R gaf in zijn programma aan zelf ook geflits te zijn met zijn auto voor een luttige 4 kilometer te hard, ofwel houdt zich ook niet aan de regels. Tevens gaat deze man filmen dat agenten wildplassen, waar moeten ze het dan doen? Dat heet gewoon miereneuken

Ook worden er voorbeelden getoond van snelheden tot 20 km/h te hard, rijden we allemaal niet eens 120 i.p.v 100?

Daarnaast moet het niet uitmaken hoeveel je te hard, maar of je te hard rijd. Hoe vaak wordt je geflitst in verhouding?

Tuurlijk is het fout om 160 te rijden, maar dat is de persoon die deze actie uitvoert, niet de functie. De persoon staat dus ter discussie niet de functie. Het is makkelijk om te zeggen, ja die agent rijdt te hard.

Als we allemaal zo netjes waren op de weg, dan waren deze flits agenten niet nodig!

Agenten die harder rijden of een burger, beiden zijn ernstig fout en beiden kunnen ongelukken veroorzaken.

Een brandweerman die verkeerd BBQ en het gras laat afbranden moet toch ook niet stoppen met blussen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ook worden er voorbeelden getoond van snelheden tot 20 km/h te hard, rijden we allemaal niet eens 120 i.p.v 100?" Als je vind dat je je aan de snelheid moet houden, dan ga je zelf toch niet 20 te snel rijden? Ik mag hopen dat flitsers vinden dat geflitsten te hard rijden - anders kan je toch niet met jezelf leven; de hele tijd mensen geld aftroggelen als je 't niet erg zou vinden dat ze wat te snel rijden. Een soort gelegaliseerde struikrover ben 't dan.
ik vind dat dienders een beter voorbeeld moeten geven - wie anders geeft het dan?

Dat het moeilijk is - natuurlijk - maar welke zin heeft het handhaven van de wet - als er geen voorbeeld is?

"Een agent die inbreekt is ook maar een mens.."
ik bedoel ; waar leg je de grens - wanneer is het
echt fout - niet te hard rijden is toch een beetje
basis voor een agent -