Mag je vuurwerk van Nederland mee naar Frankrijk mee nemen?

Ik ga dit jaar met oud en nieuw in Frankrijk skiën en ik weet niet of ik mijn gekochte vuurwerk in Nederland wel mee mag nemen naar Frankrijk wat ik heb gekocht zijn rotjes-pijlen-knock outs en nog meer van dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Antwoorden (3)

Ik dacht van wel, maar na het lezen van dit topic zag ik dat het niet mocht...:-(
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=14494

De enigste manier waardoor het wel kan, is als het vuurwerk is goedgekeurd door Frankrijk.

De enigste manier is vuurwerk kopen in Frankrijk, jammer...
Het is in Frankrijk wel goedkoper, het vuurwerk

Gavin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké Tnx
Neen het mag niet en wel om meerdere redenen,

1 Net zoals in Nederland en België moet elk stukje vuurwerk een type goedkeuring hebben voor het land waarin het geïmporteerd wordt, ondanks dat het Nederlands vuurwerk aan strengere eisen moet voldoen voldoet het niet aan de Franse wetgeving en is dus verboden.

2 Vuurwerk valt onder klasse 1 van gevaarlijke stoffen, het vervoer van deze stoffen is aan zeer strenge wetgeving verbonden en mag niet zomaar per voertuig vervoert worden, bij aantreffen van vuurwerk in de auto, kan de auto en het vuurwerk in beslag worden genomen.

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ten strengste verboden en wordt gezien als misdrijf waarop zelfs gevangenisstraf op staat en men is hier niet kinderachtig om de straf ook werkelijk toe te passen; dus thuislaten!