Is het toegestaan om een nummerbord te verkopen?

Mijn moeder heeft een oud nummerbord liggen van een brommer die ze niet meer heeft. Is het toegestaan dit nummerbordje op marktplaats te zetten met de gedachte dat er vast wel iemand is die dat verzamelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat het over een verzekeringsplaatje gaat? Een nummerbord blijft bij de brommer.

Antwoorden (4)

Ja, inclusief de auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry brommer
als het een oud geel plaatje is wel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, Onderaan staat "Nederland 2005". Geel idd.
Met een oud nummerbord bedoel je waarschijnlijk een verzekeringsplaatje van vroeger.
Die mag je verkopen want heeft geen waarde.
Als je toch een nummerbord bedoeld mag je dat verkopen als de brommer is vernietigd want een nummerbord hoort bij een brommer en gaat met de brommer mee als de brommer verkocht wordt.

Je moet wel oppassen dat het nummerbord niet voor duistere zaken gebruikt gaat worden. Stel dat de koper gaat tanken en niet betaald. De kans is groot dat ze dan bij jou uitkomen en verhaal halen. Je zal dan aan moeten tonen dat jij dat niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om een verzekeringsplaatje gaat ja.

Als het om een kentekenplaat gaat neen.

Ondanks dat de kentekenplaat op en bij een voertuig blijft bij verkoop hoort deze plaat (officieel) bij het kentekenbewijs, bij vernietiging van het voertuig moeten de platen dan ook vernietigd worden en het bewijs opgestuurd worden naar het Rijksdienst voor het Wegverkeer.