Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn je rechten als 15 jarige zwangere?

Een Kennis van mij heeft een zoon van 21. Verkering met een meisje van 15. De realtie werd door de ouders van dit meisje goedgekeurd. Nu blijkt ze 3 mnd zwanger. Wat zijn haar rechten en die van de vader als haar ouders straks beslissen dat het kind weg moet ect. Ze willen het wel graag hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ouders deze relatie hebben goedgekeurd, waarom zouden ze dan straks beslissen dat de baby weg moet o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja je moet met alles rekening houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is deze jongen van 21 niet strafbaar vraag ik mij af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij kunnen de jongen van 21 jaar wel opgeven bij de politie, hij is inderdaad strafbaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat het meisje minderjarig is is krijgt zij niet automatisch de ouderschap. Dit moet volgens mij met de rechter worden geregeld.
Het is dan wel weer zo, als de jongen het kind wettelijk erkend, dat hij dan dan de voogdij krijgt over het kind.
Stel dat de ouders allebei minderjarig zijn bepaald de rechter wie de voogdij krijgt over het kind. Maar dit is in hun geval dan weer anders..

Toegevoegd na 37 seconden:
Ik heb nog een bron gevonden. Misschien heb je er wat aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ouders van het meisje mogen en kunnen nooit beslissen over het ongeboren kind, daar gaan alleen de (aankomende) ouders over, en uiteindelijk alleen de aanstaande moeder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding