Hoelang duurt het voordat een boete binnen is?

Ik heb 3 weken geleden een boete gekregen voor wildplassen, maar heb deze nog niet binnen. Hoelang duurt dit normaal gesproken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.1K

Antwoorden (5)

In wegmisbruikers zeggen ze altijd 4 tot 6 weken. En uit eigen ervaring klopt dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets meer dan een maand meestal. Heb je buiten de bebouwde kom geplast? Zo ja dan hoef je in veel gevallen niet te betalen, gewoon bezwaar aantekenen in dat geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wildplassen is een transactievoorstel dat wil zeggen dat de route van de boete heel anders loopt als een gemiddelde verkeersboete. Het is daarom moeilijker om er een tijd aan te hangen vwb de tijd die de boete nodig heeft om op de deurmat te ploffen. Gemiddeld liggen de transactievoorstellen binnen 3 maanden op de mat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij duurde het 5 maanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wildplassen is een overtreding van de algemene plaatselijke verordening. Het is dus geen eenvoudige verkeersovertreding en wordt sinds kort afgehandeld met een strafbeschikking (dus geen schikkingsvoorstel meer!).

Bij een strafbeschikking staat er ook een vast bedrag voor de overtreding. Meestal zal de strafbeschikking binnen vier tot acht weken binnen zijn. Daarna heeft u nog 2 weken om in verzet te gaan als u het er niet mee eens bent. Zo uit mijn hoofd is de betalingstermijn vanaf ontvangst nog 4 weken.

Verjaren doet een overtreding niet zo snel. Waar dat bij eenvoudige verkeersboetes 4 maanden (met evt verlenging naar 8 maanden) bedraagt is de verjaringstermijn voor deze overtreding 3 jaar!

Afwachten dus.