Moet de woningbouwvereniging beeldmateriaal aan mij voorleggen wanneer ik erom vraag?

Onze hond schijnt volgens de woningbouwvereniging in de lift geplast te hebben. Nu is de hond 10 jaar en heeft dit Nog nooit gedaan maar eens moet de eerste keer zijn. Ik heb de beelden waar zij me middels een behoorlijke agressieve brief om de oren wapperen gevraagd te mogen zien. Maar dit lijken zij te weigeren. Zei zeiden dat dit in mijn dossier terecht komt. Mogen zij de beelden tegen mij gebruiken? En mogen zij die beelden blijven weigeren mij te laten zien?

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Hoe kan een hond in de lift plassen zonder dat jij dat merkt?
hiepje1
2 jaar geleden
Tinus het was vroeg in de morgen volgens de brief. Het kan zijn dat ik het niet opgemerkt heb omdat ik niet helemaal wakker was. Soms loopt de hond achter mij aan en ik kijk meestal niet achter me wanner ik de lift uitstap. En het is een teefje. En daarom wil ik dus die beelden zien.
Inekez1
2 jaar geleden
Hoe weten zij zo zeker dat JIJ en je hond op die beelden staan en niet iemand anders met hond? Moeten ze niet even persoonlijk constateren dat de persoon op de beelden overeenkomt met jouw uiterlijk? Ik kan me voorstellen dat er een beveiligingscamera hangt bij de ingang of bij de lift, maar die mag volgens mij niet zo gericht zijn dat ook jouw voordeur in beeld komt. Dus vraag ik mij af hoe zij met alleen die beelden kunnen weten dat jij het bent?
hiepje1
2 jaar geleden
Inekez1dat is nou precies waarom ik die beelden wil zien.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Ze LIJKEN dat te weigeren? Ze weigeren dat, OF ze staan het je toe. In ieder geval moeten ze kunnen bewijzen dat jij en je hond het zijn, en niet een andere flatbewoner...

Antwoorden (2)

Alleen als de woningbouwvereniging sancties oplegt zullen ze moeten bewijzen wat ze beweren.
jc54
2 jaar geleden
hiepje1
2 jaar geleden
Een ander deel van mijn vraag is moet de woningbouw mij de beelden laten zien?
tinus1969
2 jaar geleden
@hiepje1, antwoord van @jc54 is toch duidelijk genoeg? Tot die tijd kun je iig beleefd om die beelden vragen.
Vraag schriftelijk om inzage videobeelden. Als ze weigeren kan je een klacht indienen bij de autoriteit persoonsgegevens.