Wat als een deurwaarder komt om beslag te leggen op je spullen maar je hebt deze ergens anders heengebracht zonder dat hij het weet?

Puur uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In principe kun je best wat kleine spulletjes tijdelijk elders stallen, maar veel schiet je daar niet mee op. Je kunt wel je BMW ergens anders stallen, en je breedbeeld TV van 5000 Euro even bij de buren zetten, maar als er sprake is van een beslaglegging is er heel wat aan de hand. Er zijn dan schuldeisers, en als je de boel zou bedotten, dan heb je geen moment rust meer.

Een grote schuldeiser (b.v. Wehkamp) zal geen tijd hebben om van alles te controleren, maar als b.v. een aannemer in je dorp nog 8000 Euro van je kreeg, en hij krijgt uiteindelijk na de inbeslagname maar 2000 Euro, zal hij best enige interesse hebben, hoe het komt dat je met je BMW door het dorp scheurt. En misschien vind hij het ook wel zinvol, om eens door het raam in je huis te kijken, hoe je eigenlijk TV kijkt.

Kortom, in theorie is het wel mogelijk om de deurwaarder een beetje om de tuin te leiden, maar in de praktijk werkt het niet, en is het ook niet zinvol. Vooral voor je eigen gemoedsrust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dan kan deze geen beslag leggen, hij kan dan wel een auto of zelfs je huis inbeslag nemen. wat er nog van waarde te halen valt, van een kale kip kun je niet plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan valt er niets in beslag te nemen, dus dan zal hij weer gaan.

Maar daarmee ben je nog niet van je schulden af natuurlijk.

Er kan beslag gelegd worden op (een deel van) je salaris of je uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij erfstukken van enige waarde (zowel financieel als emotioneel) kan ik me voorstellen dat men die ergens anders onderbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het onttrekken van goederen aan een wettelijk beslag is een misdrijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pleegt dan verduistering.

Als een deurwaarder bewijs heeft dat jij je spullen elders hebt ondergebracht om deze te onttrekken aan het beslag mag hij jou zelfs laten gijzelen om zo doende alle goederen die voor beslag vatbaar zijn onder het beslag te krijgen.

Ik raad het je dus aan om het niet te doen.