De Jury bepaalt uitendelijk de veroordeling/straf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet. Volgens mij bepaalt de jury de veroordeling, en de rechter de straf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. maar beide zijn geen antwoord op de vraag :-s Geen - van mij hoor, want ik weet het zelf ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd.. Dacht verkeerd xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jury bepaalt schuldig/onschuldig en rechter bepaalt de straf. Zo:p
Jury bepaalt de schuldvraag de rechter de strafmaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rechters. De rechterlijke macht is meer dan het al dan niet schuldig uitspreken. Het omvat voornamelijk het ervoor zorgen dat er een juiste en eerlijke uitvoering van de opgestelde wetten plaats vind. Dit gebeurd door nieuwe wetten te toetsen bijvoorbeeld aan de grondwet, maar ook door het instrueren van de jury.