Wat kan je doen als je weet dat iemand iets gestolen heeft en illegaal films download en verkoopt?

Het is ingewikkeld het gaat om een bekende die al voorwaardelijk heeft maar durf niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hy verkoopt ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit je daar dan zo mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zit er heel erg mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al jou dvd's thuis zijn origineel??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je sanne
Het word van internet gehaald en vervolgens verkocht

Antwoorden (4)

Ik zou er niks mee doen anders bljf jij aan de pan hangen. Mits het natuurlijk iemand van heel dichtbij is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt diegene aangeven, of meldt misdaad anoniem bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor straf kan hy krijgen hy heeft al 2jr voorwaardelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor huiselijk geweld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als hij 2 jaar voorwaardelijk heeft, neem ik aan dat het niet meer voorwaardelijk zal zijn, dus 2 jaar opsluiten! voorwaardelijk betekent dat als je toch weer iets doet waarvoor je voor de rechter moest verschijnen, huiselijk geweld dus, dat het voorwaardelijke deel verdwijnt en dat je tóch bestraft wordt, in detentie komt, opgesloten wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dit net gebeurt is, neem even de tijd, kom zelf tot rust en denk er rustig over na en neem dan een beslissing.

als het al een week geleden gebeurd is, dan weet je wat je wilt, en heb je nu een beetje bevestiging gehoord op je gedachten. als het iemand heel dichtbij is (familie/vriend/relatie) laat je daar niet door afleiden, huiselijk geweld en psychische mishandelingen moeten tegen gegaan worden.
als jij daarbij kan helpen: prima, maar je moet wel achter dit besluit staan. succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je feiten weet van gebeurtenissen, die niet toegestaan zijn, kun je 0800-7000 bellen en doorgeven om wie het gaat en wat er gebeurt is. huiselijk geweld is erg, maar je moet het zelf beslissen wat je doet, als je denkt dat het moet, het kan anoniem!"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het ik laat me afleiden omdat het om de vader van mijn kinderen gaat.
Buiten het feit dat ik het gewoon verkeerd vind om diefstal te plegen
Ga er zelf aan onderdoor maar denk ook aan de kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meid, ik denk dat je weet wat is goed is en wat niet, je denkt aan de kinderen, dat is het belangrijkste, buiten het feit dat jij er NIET onder door mag gaan, want jij moet voor je kinderen zorgen en dat doe je als je nu tot actie komt. het is niet goed voor kinderen in een gewelddadige omgeving op te groeien! dat weet je, maar voor jou is het ook zeker niet goed. doe het niet alleen voor de kinderen, maar ook voor jezelf!

sterkte.
Is het zo dat u er ook last van kan gaan krijgen mocht hij tegen lamp lopen, of is het meer een principe kwestie dat u vind dat zo iets absoluut niet hoort=

Ja en u kunt dan zoals al eerder genoemd melding doen bij misdaad anoniem.

Of u kunt deze persoon er ook op aanspreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beiden lees reactie hierboven
Jouw rechtsgevoel zegt:"Hier moet ik toch wat mee doen" terwijl je geen enkel risico wilt nemen dat dit door jou gemeld is. Héél terecht met het gespuis van tegenwoordig.

Zelfs met anoniem bellen heb je kans dat je daar niet gelukkig mee bent. Al is het maar bij de gedachte dat een beller tegenwoordig makkelijk getraceerd kan worden.

Ik dacht aan het volgende:
Stuur een brief naar het adres Politiebureau van eigen woonplaats t.a.v. afdeling recherche.

Zeg hierin alles wat je te melden hebt zo duidelijk en compleet mogelijk. Ook het gegeven dat je dit zo doet omdat je zelfs het anoniem bellen niet helemaal vertrouwt.
Of ze hier iets mee kunnen of willen is nu aan hun.
Jij hebt gedaan wat in jouw mogelijkheid lag en hoeft daarna daar niet meer over piekeren.

Verwen nu jezelf door b.v. het bakken van, 3 trostomaten (peper, zout, aroma) in de pan. Beetje sambal er doorheen kneden, twee eitjes er op klutsen en... hap-hap... voel weer de macht van de oerkracht!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Carisf dank je voor je advies ga het overwegen