Kunnen pedofielen ongestraft kinderporno bekijken, zolang ze het maar niet in bezit hebben? Ik bedoel bv. streamen op internet of via 'n ander kanaal?

Ik vroeg me af of het enkel strafbaar is wanneer men het in bezit heeft ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'kunnen' waarschijnlijk wel (de pakkans is erg klein)

Het beste antwoord

Alleen het in bezit hebben van kinderporno is strafbaar, het bekijken niet.

Echter iedere afbeelding die bekeken wordt van internet laat een spoor achter op de harde schijf van de computer, wordt er op de computer een enkele afbeelding gevonden die "per ongeluk" op de schijf is beland zal er geen actie ondernomen worden.

Staan er meerdere op en van verschillende data wordt er al niet meer gesproken van per ongeluk en heeft men kinderporno in bezit en als dusdanig strafbaar.

Vergis je niet, ook al heb je de Internethistorie gewist en de prullenbak geledigd, de sporen blijven aanwezig en zijn voor een ICT er te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moeten toch ook manieren zijn om ze definitief te verwijderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is er inderdaad. Maar niet voor mensen die weinig tot geen verstand van computers hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je ook uitleggen hoe het moet, ik heb wel enig verstand van computers eigenlijk, maar aan at hoofdstuk ben ik nog niet begonnen...

Andere antwoorden (1)

Nee, ook kijken is strafbaar - als ze er achter kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuttig laatste stukje. Daar zit vaak het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de link: "Justitie kan een 'groomer' straks vervolgen zodra hij een voorstel doet voor een ontmoeting met een kind en daar ook voorbereidingen voor treft." Oh god, krijgen we dat, ik voorspel binnen een paar jaar SBS6 To Catch a Predator Holland. http://www.youtube.com/watch?v=1OBziumPA-w