Met onze toneelclub hebben we een karretje met attributen. Als ik deze op mijn oprit zet en hij wordt gestolen, ben ik dan verantwoordelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja, als jij hem daar onbeheerd neer zet wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is op dat moment jou verantwoordelijkheid.
Dus jij bent dan verantwoordelijk hiervoor.
Meestal ben je wel voor zo`n zaken verzekerd.
Maar het is en blijft jou verantwoordelijk.
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de afspraken met het bestuur.

Stemt het bestuur in met het stallen van de aanhanger op jou inrit is het een bestuurlijke beslissing en is het risico voor de vereniging.

Zet jij hem zonder medeweten van het bestuur op je oprit of keurt het bestuur de stalling op jou inrit af dan is het risico volledig voor jou.