Mag je je eigengemaakte likeur verkopen?

Bijvoorbeeld kleine flesjes in een kadopakket?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is niet op grote schaal. Het gaat om hooguit 4 liter verschillende die ik zelf heb gemaakt en die ik dan in kleine flesjes in een kadomand oid bij zou willen doen.

Toegevoegd na 18 minuten:
PS. Ik heb het ook niet zelf gestookt hoor :-p Gewoon vruchten, kruiden en specerijen toegevoegd aan bestaande alcoholische drank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
11.4K

Het beste antwoord

Als je zelf thuis een drankje maakt dat alcohol bevat, dien je bij verkoop daarvan accijnzen te heffen.

Doe je dat niet, dan handel je in strijd met de Wet op de Accijnzen en ben je derhalve strafbaar.

Wat je wèl mag is..die zelfgemaakte alcoholische drankjes weggeven.

Likeur bevat alcohol..en dus moet het antwoord op jouw vraag zijn: Nee, je mag dat niet verkopen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt thuis een nieuwe alcoholhoudende drank en dus mag je, naar mijn idee, die niet verhandelen. Als het om een likeur gaat..is dat een drank die je niet mag verkopen zonder accijnzen af te dragen. Groet, Ton

Andere antwoorden (6)

Nee dit is illegaal, je dient een speciale drankvergunning te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het mocht,op een markt ofzo maar bij je thuis niet omdat je dan een soort winkel hebt en het dan in het zwart is en dan een vergunning nodig had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die het op grote schaal deed met jenever.Hij heeft vijf jaar in de gevangenis gezeten.
Dus: beter niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O met drank waar de accijns al voor bet: is . ? Geen probleem ?! Lijkt me
Niet , zeker niet in kleine hoeveelheden . De wet is wel heel streng en uitermate goed omschreven , in deze . Maar het doel is geen eigen drank stoken , om de belasting te omzeilen (ontduiken ) . Maar doe je wat vruchten door de jenever , of een kruidje , in drank gekocht bij de slijter , nee daar is die de wet niet voor bedoeld . Proost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel volgens maar je moet wel de consequenties onder ogen zien als iemand er allergischs of ziek van wordt.
Want dan ben jij degene die deze drank aan hun heeft verkocht.
12 jaar geleden
Van een paar liter zal de belastingen niet wakker liggen, gaat het om teintalle liters dan kan je bezoek van de douane verwachten.

Aan de hand van het alcoholpercentage dien je accijns te betalen en is er geen strikte boekhouding doen ze een schatting die altijd in hun voordeel uitpakt.

Vergeet niet dat er op het etiket vermeld moet staan wat er in de likeur verwerkt is.