als je vroeger in aanraking bent geweest met politie kun je dan nog lid worden van een schietvereniging?

Toegevoegd na 1 minuut:
taakstraf,geen celstraf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
KennisDelen
12 jaar geleden
Waarom wil je dat?

Antwoorden (3)

Bij aanmelden lidmaatschap schietvereniging dient een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd te worden. Bij
het bepalen of er wel of niet een VOG wordt afgegeven, wordt er gekeken naar de relatie tussen het evt gepleegde strafbare feit en de schietsport. als je bijv veroordeeld bent voor een geweldsmisdrijf, dan zal er geen VOG worden afgegeven. Echter bij sommige strafbare feiten kan je nog steeds in aanmerking komen voor een VOG.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
er wordt eerst gekeken wat je heb misdaan en welke straf je hebt gehad, een taakstraf dan heb je waarschijnlijk geen strafblad ervoor gekregen. En als toch een strafblad zou hebben dan wordt die vijf jaar na het uitzitten van je straf vernietigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wel. Je kan alleen naar een wapenvergunning fluiten.